اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با غلبه بر البرز

فرنگی‌کاران قم فاتح جام استان برتر کشتی فرنگی جوانان کشور شدند

عنوان نخست و مقام قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جام استان برتر در گروه دوم به میزبانی قم، به فرنگی‌کاران قمی رسید.

فرنگی‌کاران قم فاتح جام استان برتر کشتی فرنگی جوانان کشور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، قهرمانی قم در جام استان برتر کشتی‌فرنگی جوانان کشور در حالی رقم خورد که این مسابقات برای نخستین بار است که با شرکت برترین‌های کشور برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رقابت‌ها این است که استعدادهای این رشته ورزشی در رده‌های سنی مختلف هر 2 رشته آزاد و فرنگی شناسایی شود و برای تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف پشتوانه‌سازی شود و بدین ترتیب تمام استان‌ها در این جام اعلام آمادگی کرده‌اند.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان، رقابت‌های مقدماتی کشتی فرنگی رده سنی جوانان جام استان برتر در گروه دوم در روزهای پنجشنبه و جمعه هجدهم و نوزدهم مهرماه به میزبانی هیئت کشتی استان قم برگزار شد و با قهرمانی تیم (الف) قم به پایان رسید.

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در فدراسیون کشتی و با توجه به شرایط برگزاری و برنامه این رقابت‌ها، تیم‌های شرکت‌کننده در گروه دوم کشتی فرنگی قهرمانی جام استان برتر جوانان کشور یعنی قم، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، البرز، قزوین، گلستان و گیلان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این پیکارها در سالن کشتی فجر واقع در مجموعه ورزشی جواد‌الائمه منطقه نیروگاه قم برگزار شد و فرنگی‌کاران جوان در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم بر روی 2 تشک خانه کشتی قم با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت این تیم کشتی فرنگی جوانان قم بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان کشور جام استان برتر در گروه دوم مرحله مقدماتی شد.

در پایان دیدارهای مرحله مقدماتی که در 2 گروه به انجام رسید، تیم‌های کشتی فرنگی جوانان اردبیل، قم، خراسان رضوی و البرز جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کردند که سرانجام دیدارهای این مرحله بین قم با خراسان رضوی و اردبیل با البرز برگزار شد.

کشتی‌گیران جوان و آینده‌دار فرنگی قم که در بین آن‌ها چند فرنگی‌کار ملی‌پوش حضور داشتند با توجه به تمرینات خوب آماده‌سازی که پیش از این رقابت‌ها زیر نظر مربیان این تیم در سالن کشتی مرحوم سلطان‌نژاد مجموعه ورزشی تختی قم برگزار کرده بودند با عبور از سد حریف خود به فینال راه یافتند ضمن این‌که البرز نیز حریف تیم قم در دیدار نهایی شد.

در دیدار رده‌بندی تیم خراسان رضوی با شکست تیم اردبیل موفق به کسب مقام سوم این پیکارها شد ضمن این‌که در دیدار نهایی تیم جوانان کشتی فرنگی قم با نتیجه پنج بر سه تیم البرز را شکست داد و بدین ترتیب عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

عزیزالله اطاعتی از تهران به عنوان سرپرست فنی و ژوری، محمد ربیع‌پور از مازندران به عنوان ژوری، علی زارع شریف از اصفهان به عنوان ژوری، سید محمد عابد هاشمی نسب از تهران و محمد رحیم‌پور از کردستان به عنوان داور درجه یک بین‌المللی قضاوت این مسابقات را عهده‌دار بودند.

انتهای پیام/78002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول