اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان خدابنده خبر داد

تولید 262 تن ماهی در شهرستان خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان خدابنده گفت: در سال‌جاری تولید 262 تن ماهی در خدابنده پیش‌بینی می‌شود.

تولید 262 تن ماهی در شهرستان خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از منابع تولید پروتیین در جهان، پرورش آبزیان است که در اکثر مناطق این شهرستان نیز امکان پرورش آن وجود دارد. 

وی با بیان اینکه در سال‌جاری بالغ بر 262 تن گوشت ماهی در شهرستان خدابنده تولید می‌شود، افزود: خدابنده در این راستا ظرفیت‌های خوبی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده تولید ماهی در شهرستان خدابنده را یادآور شد و تاکید کرد: تولید ماهی این شهرستان نسبت به سال قبل 14 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مسئول به تعداد استخرهای پرورش ماهی این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد استخرهای پرورش ماهی فعال در شهرستان خدابنده 27 واحد است.

عیوضی وضعیت پرورش و تولید آبزیان در خدابنده را یادآور شد و تاکید کرد: وضعیت تولید آبزیان در شهرستان خدابنده مناسب ارزیابی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده همچنین به واحدهای استخر اشاره و خاطرنشان کرد: از میزان استخرهای فعال شهرستان 60 درصد از نوع استخرهای ذخیره بتنی است.

وی با اشاره به تعداد این واحدهای استخر در خدابنده، بیان داشت: این واحدها در مجموع به تعداد 16 مورد در سطح شهرستان است.

عیوضی همچنین به سایر واحدهای موجود نیز اشاره کرد و گفت: استخرهای دومنظوره از دیگر واحدهای فعال در سطح شهرستان خدابنده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده پرورش ماهی در سدها را نیز یادآور شد و افزود: پرورش ماهی در سدها از دیگر روش‌های موجود در راستای تولید ماهی است.

این مسئول با بیان اینکه از ظرفیت استخرهای خاکی نیز بهره‌گیری می‌شود، یادآور شد: از دیگر روش‌های تولید آبزیان استخرهای خاکی در شهرستان است.

عیوضی به سردسیر بودن منطقه خدابنده اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به سردسیر بودن شهرستان خدابنده غالب ماهیان پرورشی این منطقه قزل‌آلا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه هر سال درآمد مناسبی در این زمینه حاصل می‌شود، افزود: پرورش‌دهندگان ماهی از این فعالیت درآمدهای مناسبی دارند.

وی به برآوردهای سال‌جاری اشاره کرد و ابراز داشت: برآورد می‌شود از محل فروش آبزیان بالغ بر 27 میلیارد و 15 میلیون ریال درآمد عاید پرورش‌دهندگان ماهی شهرستان خدابنده شود.

عیوضی گوشت ماهی را یکی از گوشت‌های مهم در تغذیه انسان دانست و تاکید کرد: گوشت ماهی سرشار از ویتامین‌های مختلفی همانند A ،D ،E ،K ،B است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه ماهی سرشار از امگا 3 بوده و دارای پروتئین زیادی است، افزود: قریب به 20 درصد ماهی را پروتیین‌های آن تشکیل می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: پروتئین ماهی قابلیت هضم بالایی دارد و همچنین تمام اسید‌های آمینه مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و همچنین مصرف ماهی باعث پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است، افزود: این شهرستان در بسیاری از زمینه‌ها عملکرد مناسبی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده توسعه تولیدات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توسعه ظرفیت تولید از اهداف مهم کشاورزی خدابنده است.

عیوضی همچنین تولید محصول سیب‌زمینی در خدابنده را یادآور شد و اذعان داشت: در سال‌جاری میزان قابل توجهی از این محصول تولید می‌شود.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول