اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی قزوین:

مباحث اجتماعی از دغدغه‌های نظام مهندسی قزوین است

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان قزوین با بیان اینکه شهرسازی فقط ساختن شهر نیست، مباحث اجتماعی را از مهم‌ترین دغدغه‌های این سازمان عنوان کرد.

مباحث اجتماعی از دغدغه‌های نظام مهندسی قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس وثیق‌نیا عصر امروز در نخستین نشست مشترک سازمان نظام مهندسی و فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین که در فرهنگسرای بانو فاطمه زهرا(س) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرسازی فقط ساختن شهر نیست و باید به جنبه‌های اجتماعی آن هم توجه کرد.

وثیق‌نیا افزود: مباحث اجتماعی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان نظام مهندسی است و در صورت مشارکت نکردن مردم طرح‌ها به موفقیت نمی‌رسد.

وی ادامه داد: قانون نظام مهندسی در 10 بند طراحی شده که یکی از بندهای آن به تبیین مهندسی شناسایی مردم پرداخته است.

این مسئول تصریح کرد: مشارکت مردم با نهادهای اجرایی از حدود 40 سال پیش برنامه‌ریزی شده و در 15 سال اخیر اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون با ورود به طرح‌های جامع، موضوع مشارکت با مردم مطرح بود؛ اما به آن توجهی نشد و الگوهای نامناسب غربی در جامعه رسوخ کرد.

رئیس گروه تخصصی شهرسازی در سازمان نظام مهندسی قزوین بیان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی علاوه بر گسترش فرهنگ شهروندی، در حوزه جلب مشارکت مردم نیز فعالیت خوبی داشته و شهرداری نیز کارگروه‌هایی را در این زمینه تشکیل داده؛ اما جمع‌بندی مطلوبی صورت نگرفته است.

وثیق‌نیا در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی قزوین هفت هزار و 600 عضو دارد که در رشته‌های عمران، معماری، شهرسازی، نقشه‌برداری، ترافیک، برق و مکانیک فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال 81 تعداد مهندسان شهرسازی در این سازمان کمتر از هشت نفر بود؛ اما در حال حاضر این گروه تخصصی بیش از 150 عضو فعال دارد.

این مسئول ادامه داد: وجود 70 کمیته، دو هزار نفر کاردان، 600 نفر معمار و سه هزار استادکار تجربی در سازمان نظام مهندسی نشان‌دهنده ظرفیت بالای آن است.

انتهای پیام/77007/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول