اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

مازندران در صدور خدمات نظام مهندسی حرف نخست را بزند

استاندار مازندران گفت: تلاش شود تا مازندران در صدور خدمات نظام مهندسی حرف نخست را بزند.

مازندران در صدور خدمات نظام مهندسی حرف نخست را بزند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، به منظور بررسی وضعیت اجرایی پروژه‌های عمرانی استان و راهکارهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی جلسه‌ای با حضور ربیع فلاح استاندار، هاشمی معاون عمرانی و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان و جامعه مهندسین مشاور، انجمن شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی، انجمن پیمانکاران برق، اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی و کانون کاردان‌های فنی ساختمان برگزار شد.

استاندار مازندران در این نشست گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه عمرانی استان به درستی بهره برد.

ربیع فلاح با بیان اینکه برای ایجاد پویایی و دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار مازندران باید به طور مداوم با هم گفت‌وگو کنیم، یادآور شد: جامعه مهندسین پیشنهادهای لازم در حوزه‌های تخصصی را مستمر ارایه کند.

وی با اشاره به این که بایست از همه امکانات در جهت شکوفایی و صدور خدمات نظام مهندسی بهره برد، خاطرنشان کرد: تلاش شود تا مازندران در صدور خدمات نظام مهندسی حرف نخست را بزند.

استاندار افزود: از صادرات خدمات نظام مهندسی در راستای تحرک‌بخشی به اشتغال و ارتقا درآمد بهره‌گیری شود.

نماینده عالی دولت در استان با اعلام اینکه به دنبال جذب اوراق مشارکت برای توسعه عمرانی مازندران هستیم، خواستار شد: سازمان نظام مهندسی نظارت جدی و دقیقی در جهت حفظ مبلمان شهرها و روستاها داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز در این جلسه به معرفی سازمان و فلسفه وجودی آن پرداخت و اظهار داشت: قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان در سال 74 تصویب شد و اکنون با گذشت 18 سال از تصویب این قانون، این سازمان دارای بیش از 20 هزار عضو در هفت رشته مهندسی است که جزو پنج استان کشور از لحاظ کمی است.

خاوری‌نژاد افزود: حدود 40 درصد از اعضای این سازمان دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند و کنترل خدمات مهندسی ارائه شده از سوی اعضای دارای پروانه اشتغال از اصلی‌ترین و مهمترین موضوعات سازمان است.

خاوری‌نژاد با اشاره به کیفیت مطلوب خدمات مهندسی ارائه شده از سوی اعضا اظهار داشت: طی ارزیابی‌های صورت گرفته توسط دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در سه سال پیاپی از حیث رعایت و اجرای مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی به عنوان سازمان برتر در بین سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور برگزیده شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پایان با اشاره به نقش‌های استانداری و سازمان نظام مهندسی به عنوان متولی بخشی از وظایف وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در استان اظهار داشت: امید است با تعامل بیش از پیش این دو نهاد رشد و شکوفایی صنعت ساختمان استان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/2296/س/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول