اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج:

نظام مهندسی پتانسیل بزرگ کرج است/اهمیت شناسنامه‌دار کردن صنعت ساخت و ساز

سرپرست شهرداری کرج از نظام مهندسی به عنوان پتانسیل بزرگ کرج یاد کرد و افزود: عملکرد و کارکرد نظام مهندسی همسو و هم جهت با فعالیت‌های شهرداری به ویژه حوزه معاونت معماری و شهرسازی است.

نظام مهندسی پتانسیل بزرگ کرج است/اهمیت شناسنامه‌دار کردن صنعت ساخت و ساز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند افزود: همگرایی و تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی می‌تواند بسترهای مناسبی را برای پویایی عرصه ساخت و ساز شهری مهیا کند.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از این پتانسیل در جهت ارتقای کیفی سطح ساخت و سازهای شهری، اظهار داشت: با بهره‌مندی از این ظرفیت، کلانشهر کرج سرآمد فعالیت‌های عملی در حوزه نظام مهندسی می‌شود.

ترکاشوند همچنین، سازمان نظام مهندسی را بازوی توانمند نظارتی در کنترل کیفیت ساخت و ساز دانست و عنوان کرد: گسترش ارتباطات شهرداری و نظام مهندسی ضمن تحقق اجرای طرح‌های عمران شهری به صورت علمی و مهندسی می‌تواند، زمینه ساز استفاده از فناوری‌های نوین جهت صنعتی کردن ساخت و ساز شهری شود.

*نقش کلیدی نظام مهندسی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز

سرپرست شهرداری کرج در ادامه، نقش سازمان نظام مهندسی در ارتقای کیفیت ساخت و سازهای شهری را یادآور شد و افزود: گسترش فعالیت‌های این سازمان با رویکرد برقراری تعامل هر چه بیشتر با مجموعه مدیریت شهری منجر به ارایه خدمات مهندسی بهتر می‌شود.

ترکاشوند با اشاره به اینکه، شهرسازی و نظام مهندسی از یکدیگر جدا نیستند، به هدف مشترک این دو ساختار اشاره کرد و افزود: هدف نهایی از اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی شهرداری و سازمان نظام مهندسی، اجرای بهینه و کارآمد طرح‌های شهری به ویژه ساخت و سازهای شهری است.

وی، گفت: در این مسیر نیاز است، تعهد و تخصص به عنوان دو مولفه مهم سرلوحه اجرای طرح‌های شهری قرار گیرد، ضمن آنکه، ارتقای تکنولوژی و بهره‌گیری از دانش نوین شهرسازی نیز مد نظر جامعه مهندسین اعم از اعضای سازمان و حوزه شهرسازی قرار گیرد.

*اهمیت شناسنامه‌دار کردن صنعت ساخت و ساز

سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت شناسنامه‌دار کردن صنعت ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: از فاکتورهای اصلی مورد نظر شورای اسلامی شهر کرج، صدور شناسنامه فنی و شناسنامه‌دار کردن صنعت ساخت و ساز است.

ترکاشوند همچنین، کسب اعتماد اجتماعی با هدف رونق و علمی‌تر شدن فضای ساخت و ساز را از دیگر رویکردهای مهم مدیریت شهری و شورا ذکر کرد و افزود: با تحقق این مهم روند کاری ارباب رجوع تسهیل‌ می‌شود.

وی به آسیب شناسی، شرایط اجتماعی کشور در عدم بهره‌مندی مطلوب از تجربیات عمومی، تاکید کرد و گفت: باید قدردان پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و تجربه‌های موجود در عرصه مهندسی باشیم.

ترکاشوند عنوان کرد: در مواجه با ماموریت‌های نظام مهندسی در حوزه مدیریت شهری باید با نگاه تخصصی به سمت سرآمد شدن کرج در عرصه‌های مختلف شهری به ویژه خلق شهری اصولی و منطبق با معیارهای استاندارد و ایده آل حرکت کنیم.

انتهای پیام/2302/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول