اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

کمبود مساجد در سطح شیراز احساس می‌شود

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه اتمسفر و هوای مسجد انسان‌ساز است، گفت: نمازخانه و حسینیه جای مسجد را نمی‌گیرد.

کمبود مساجد در سطح شیراز احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین‌ طاهری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت این شهر با تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: کمبود مساجد در سطح شیراز احساس می‌شود و چنانکه در شمال شهر و برخی مجتمع‌های مسکونی حتی نمازخانه نیز وجود ندارد.

وی افزود: برخی بیان می‌کنند که حسینیه در تمام شهر شیراز وجود دارد و می‌توان برای نماز از آن استفاده کرد اما باید توجه داشت که حسینیه برای خانم‌ها محدودیت‌هایی دارد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس ادامه داد: به طور کلی هوای مسجد انسان‌ساز است و وجود مسجد در شهر به عنوان یک المان شهر اسلامی ضرورت دارد.

مدیریت واحد شهری پیگیری شود

طاهری در این نشست همچنین بیان کرد: در حال حاضر وظایف شورا به مباحث شهرداری و بودجه آن تقلیل پیدا کرده در صورتی که کارکرد شورا بسیار فراتر از این است.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل عمرانی دیده شده که گاه شهرداری جایی را آسفالت کرده و یک ماه دستگاهی دیگر همان جا را حفاری می‌کند و این مورد از مصادیق نبود مدیریت واحد شهری است.

طاهری ابراز داشت: برخی افراد در جامعه تنها موارد منفی و نادرست فرهنگ غرب را تقلید می‌کنند در صورتی که در جوامع غربی موارد مثبتی مانند نظام امور شهری و عمرانی وجود دارد که قابل الگوبرداری است.

وی تصریح کرد: فردی که عضو شورای شهر است گاه اختیاراتی فراتر از یک نماینده مجلس دارد و اثر کار او در زندگی مردم سریع‌تر ظهور و بروز پیدا می‌کند.

لزوم اولویت داشتن فعالیت‌های فرهنگی در شورا

طاهری با تاکید بر نگاه کلان شورا به مباحث فرهنگی گفت: مسائل فرهنگی در نصب پرچم و پارچه‌نوشت خلاصه نمی‌شود بلکه شورا می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق به تدریج فرهنگ شهروندی را تغییر دهد.

وی در ادامه افزود: مدیر نباید به دلیل بلند‌مدت بودن فعالیت‌های فرهنگی از آن صرفنظر کند و کارهایی را در پیش بگیرد که اثر آن زودتر دیده می‌شود.

به گفته طاهری، اجر کارهای فرهنگی را خداوند عطا می‌کند و آسایش و زندگی متعالی خانواده تک تک آحاد جامعه به آن بستگی دارد.

نام مفاخر در خیابان‌های شیراز دیده شود

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) در این نشست همچنین گفت: لازم است که کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز همان‌گونه که تاکنون به خوبی بر ارزشی بودن و تاثیرگذاری فرهنگی نام‌ها تاکید داشته است، از نام مفاخر و شخصیت‌های بزرگ را در معابر و خیابان‌ها بیشتر استفاده کند.

تدوین تقویم فرهنگی مذهبی در شورا و شهرداری دیگر مطلبی بود که مورد اشاره طاهری قرار گرفت و افزود: لازم است که قبرستان دارالسلام ساماندهی شده و این مکان که به سبب استفاده از خاک کربلا سفره تربت نام گرفته از معتادان و ولگردان پاکسازی شود.

برای تکدی‌گری در شیراز فکر جدی شود

وی تصریح کرد: در بحث تکدی‌گری گاه دیده شده که دستگاه‌ها مسئولیت را به یکدیگر واگذار کرده و در نهایت کار شایسته‌ای برای جمع‌آوری متکدیان از سومین حرم اهل بیت (ع) انجام نمی‌دهند.

طاهری بیان کرد: این روزها افراد بسیاری با لباس‌های کثیف و مندرس یک گونی بر دوش گرفته و اقدام به پاره و پراکنده کردن کیسه‌های زباله می‌کنند تا مواد قابل بازیافت را از آن خارج کرده و به فروش برسانند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی حتی دیده می‌شود که کارگران شهرداری نیز بر روی گاری چند گونی حمل کرده و به جای وظیفه اصلی خود به جمع‌آوری اقلام بازیافتی مشغول هستند.

طاهری در این جلسه هم‌اندیشی خواستار آن شد تا شورا و شهرداری ساماندهی بخش‌هایی از بافت فرسوده شیراز که مشکل میراثی ندارد را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: این صحیح نیست که به سبب مسائل و معضلات، افراد محلی از بافت قدیم کوچ کنند و به جای آنان افاغنه صاحب املاک شوند و ملک خود را به چند خانواده اجاره دهند که گاه یک زن بی‌سرپرست با چند مرد در یک خانه همجوار شده است.

بیان مواضع جامعه روحانیت تنها از کانال‌های رسمی

دبیر اجرایی جامعه روحانیت در این دیدار با اشاره به مواضعی که برخی افراد به عنوان عضو جامعه روحانیت بیان می‌کنند، ابراز داشت: افراد می‌توانند نظر خود را به عنوان شخصی حقیقی بیان کنند اما نظرات جامعه روحانیت شیراز تنها از طریق دبیر، قائم مقام، دبیر اجرایی و یا نماینده ولی فقیه در فارس به عنوان عضو اصلی جامعه بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: هر آنچه که افراد در مطبوعات یا خبرگزاری‌ها به اسم جامعه روحانیت شیراز بیان کنند فاقد وجاهت بوده و ظن اختلاف‌افکنی و سوء استفاده از عنوان این مجموعه برای منافع شخصی بر آن مترتب است.

تشکر جامعه از استاندار سابق؛ تبریک به استاندار جدید

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه به نمایندگی از جامعه روحانیت شیراز با تشکر از زحمات صادق عابدین استاندار سابق فارس برای سیدمحمد احمدی در ایفای این وظیفه آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: امید داریم با تقویت فضای وحدت و همدلی موجود در سطح این استان و استفاده از نظر علما و به ویژه نماینده مقام معظم رهبری در فارس، شاهد پیشرفت روزافزون استانداری فارس در خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

انتهای پیام/2448/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول