اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با ائمه جمعه ‌مطرح کرد

نقش مهم روحانیت در رفع معضلات قومی و قبیله‌ای کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن که بیش از همه می‌تواند معضلات قومی و قبیله‌ای را در استان برطرف کرده و کمرنگ کنند حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات هستند.

نقش مهم روحانیت در رفع معضلات قومی و قبیله‌ای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی عصر امروز در جمع نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برگزاری نشست‌هایی با حضور روحانیون و ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه بسیار مؤثر است و باید ادامه داشته باشد.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: روحانیت باید در حد توان برای رفع مشکلات فرهنگی استان تلاش کند.

وی تریبون نماز جمعه را مؤثر برای رفع معضلات فرهنگی دانست و افزود: روحانیت همچنین باید محل رجوع قشرهای مختلف جامعه باشند به خصوص قشر جوان که با بصیرت‌افزایی و روشنگری روحانیت می‌توانند آینده‌ای روشن برای خود و جامعه ترسیم کنند.

خادمی با ذکر این نکته که نباید مردم فکر کنند روحانیت به قشری خاص تعلق دارد، تصریح کرد: روحانیت از آن همه است و اگر چنین تفکری به خوبی در جامعه نهادینه شود مردم برای پی‌گیری و رفع مشکلات خود بیش از دیگران به روحانیت مراجعه می‌کنند.

این مسئول یکی از معضلات اصلی استان را موضوعات سیاسی و طایفه‌ای و قومی دانست و افزود: روحانیت در کمرنگ کردن این موضوعات رسالتی بزرگ بر عهده دارند که باید چنین تفکراتی را که بر سر راه توسعه استان سد ایجاد کرده از سر راه بردارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه به وضعیت نامطلوب اقتصادی اشاره کرد و گفت: روحانیت می‌تواند با ارشادات خود درصد توقعات مردمی را پایین بیاورد.

خادمی فرهنگ‌سازی را یکی دیگر از وظایف این قشر دانست و یادآور شد: روحانیت قشری فرهیخته و مورد اعتماد مردم هستند که باید در موضوعاتی همچون وقف و ساختن مسجد و مدرسه و حسینیه‌ها و بیمارستان‌ها خیرین را وارد عرصه کنند.

انتهای پیام/2571/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول