اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شهیدان انتظامی پیام‌آوران امنیت و آرامش

شهیدان انتظامی را به راستی می‌توان پیام‌آوران امنیت و آرامش خواند، رادمردانی که برای دفاع از کیان و ناموس خود جانشان را نثار کردند.

شهیدان انتظامی پیام‌آوران امنیت و آرامش

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شهیدان انتظامی رادمردانی هستند که جان خود را فدا کردند تا از کیان و ناموس خود دفاع کنند و امنیت و نظم وطن تامین شود.

استان کرمان دارای بیش از 476 شهید انتظامی است، شهدایی که در دوران دفاع مقدس جان خود را نثار کردند، شهیدانی که بعد از جنگ در درگیری با اشرار و یا در هنگام ماموریت به درجه رفیع شهادت رسیدند تا ثابت کنند، راه شهادت همچنان باز است و ادامه دارد.

نیروهای انتظامی در عرصه‌های مختلف از مرزها گرفته تا کوچه و پس‌کوچه‌های شهرها در حال خدمت به مردم هستند، نیرویی در برابر اشرار، نیروی دیگر در حفاظت از مرزها و دیگری در مبارزه با اراذل و اوباش و یا مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر گام برمی‌دارند.

اما نیروهای انتظامی در عمل به رسالت خطیر خود لحظه‌های پرتنش و خطرناکی را سپری می‌کنند، بسیاری از آنها در عملیات‌ها از جان خود گذشته و برای سرافرازی ایران عزیز پا به ماموریتی خطرناک می‌گذارند، بیش از 467 شهید انتظامی استان کرمان دلیل محکمی بر این ادعا است.

شهرستان کرمان هم افتخار دارد که بیش از 120 شهید انتظامی را تقدیم انقلاب اسلامی و وطن عزیزمان کرده است، رادمردانی که از جان خود گذشتند تا آرامش را به مردم مهربان خود ارزانی کنند.

تعدادی از شهیدان انتظامی کرمان در درگیری با ضدانقلاب به شهادت رسیدند، اکبر ابراهیمی، محمدرضا اشرف‌میرزا، احمد امیرمجاهدی، حسن خواجه‌پور، اسدالله دشتی‌کهنوجی، منوچهر رستمی، غلامحسین سلجوقی‌نژاد، محمدجواد عسکری و حبیب‌الله محمدی‌پور از جمله این شهیدان هستند.

خوزستان، آبادان، سوسنگرد، مریوان، دهلران، گیلانغرب، خرمشهر، اروند رود، فکه و موسیان هم به خوبی شهادتِ محمدرضا اشرف‌زاده‌فرسنگی، عبدالرضا افضلی، محسن بنی‌اسدی‌نژاد، مهدی تیکدری‌نژاد، محمود جباری، عباس جوانمردی، مهدی حسامی‌کرمانی، سید جواد حسینی‌جوشانی‌زاده، حمید خسروی‌مشیزی، عباس داریوشی‌راینی، علیرضا رحیمی، مهدی رضایی،محمد روح‌الامینی و قاسم ساداتی را به یاد می‌آورند.

شلمچه، آبادان، اندیمشک و جبهه‌های غرب هم شهادت مردانی چون محمد شاهمرادی‌گوهری، علی شعبانی، علی صفار، عباس طاهری، مرتضی عابدی، حمیدرضا عبدالعلی‌زاده، غلامعلی عبدلی‌نژاد، محمود عرب‌زاده، مهدی علی‌نقی‌زاده، غلامرضا فخارپور، مهدی محمدرفیعی، نصرالله محمدی، سعید موسوی‌نژاد، حمید مومنی‌تیکدری، فضل‌الله میرزایی، علی‌اصغر ناظمی، حسین نظری، محمد نظری را به خاطر دارند.

قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار هم باید پاسخگوی خون به ناحق ریخته رمضان ابراهیمی، حسین ابوالحسنی‌احمدی، محمود اسماعیل‌بیگی، محمد جواد اشرفی‌پور، محمدرضا افراخته، علی اکبری‌جور، محسن امان‌اللهی، اکبر امیرمجاهدی، علیرضا انجم‌شعاع، محمدحسین برزگرپور، محمدحسین بهاآبادی‌نسب، محمدرضا پاک‌گوهر، ناصر پورشیخعلی، حسن پورمحی‌آبادی، مهدی پورمحی‌آبادی، ، عبدالوهاب تمندانی‌ریگی، مرتضی تیموری و حبیب‌الله جهانگرد باشند.

در حالی که شهرک الغدیر کرمان در سال 78 شاهد شهادت مردی از دیار کرمان به نام علی پورزنگی‌آبادی بود که در درگیری با اشرار جان به جان آفرین تسلیم کرد، اما اصغر حاجی‌علیزاده یکی دیگر از نیروهای کرمانی در سال 83 در خط مرزی تایباد هنگام درگیری با اشرار شربت شهادت را نوشید.

علی‌اصغر احتشامی هم در سال 83 حین تعقیب اشرار به شهادت رسید و اصغر حجتیان هم بر اثر سقوط بالگرد شهید شد.

اشرار مسلح همچنین عبدالله حسینی‌پور، احمد حمزه‌پور، قاسم حمزه‌پور، محمدجواد حمزه‌پور، مجید خالداری، جواد خالقی، دادخدا خالقی‌مقدم، رضا دوست‌محمدی، احمد ذوالعلی، یدالله رجب‌زاده، علی زینلی‌چترودی، رسول شجاعی‌باغینی، علی‌اکبر شعاعی‌شاهرخ‌آبادی، عبدالله شیخ‌حسینی، سید محمود ضعیف‌السادات، علی ضیاابراهیمی، سعید عباس‌زاده، حسن عسکری و سید محمد جواد عظیمی را به شهادت رساندند.

محمدجواد فرح‌رو، عباس فلاح‌پورنسب، علی قادری، حسین قربان‌زاده، علیرضا کامیابی، حسین کدخداهمت‌آبادی، محمود کریم‌آبادی، مجتبی کمالی، هادی شاهرخ‌آبادی، ابراهیم معین‌الدینی، احمد ملک‌آبادی، محسن موسی‌جعفرآبادی، جواد مهدی‌زاده، محمدرضا نظری، محمدحسین نعمتی، عباس نمکی‌گوکی، علی وزیری‌نسب، محمود هاشمی‌نژاد، عباس هژبری‌ماهانی، رضا هشتادانی، محمد همتی و محسن یوسفی از دیگر نیروهای انتظامی شهرستان کرمان هستند که به دست اشرار به شهادت رسیدند.

چگونه می‌توان از شهدای انتظامی شهرستان کرمان نوشت و به شهادت سرتیپ مسعود خاقانی و سرتیپ منصور زنده‌روح اشاره نکرد، شهید خاقانی در سال 63 در زاهدان هنگام درگیری با اشرار بر اثر شکنجه ناجوانمردانه آنها شهید شد و همچنین شهید زنده‌روح در یکم مرداد ماه 74 در نایبند راور استان کرمان در هنگام ماموریت بر اثر سقوط هلی‌کوپتر در کویر لوت به شهادت رسید.

فرامرز دادبین هم که مهندس و ستوان دوم وظیفه بود در 25 آذر 57 در مسجد جامع شهر کرمان بر اثر تیراندازی عمال رژیم شاه به شهادت رسید.

و چه دردناک بود، پرواز ملکوتی سید علی سلیمانیان از نیروهای انتظامی کرمان در 35 کیلومتری جاده بم به کرمان که به همراه 12 مسافر از مردم غیرنظامی توسط گروهک تروریستی ریگی طعم شیرین شهادت را چشید.

همچنین گرامی ‌باد یاد و خاطره شهیدان عباس شاهدادی، حسن صارمی‌مقدم، مسعود علیپور، مهدی کامران‌زاده، منصور لپری‌زاده، نادر محمدی‌زاده، مهدی نخعی و حمیدرضا نقی‌زاده که هر کدام در هنگام عملیات به دلایل مختلف به شهادت رسیدند و عاقبت بخیر شدند.

شهید مجید امیری هم در اردیبهشت ماه سال جاری در درگیری با سوداگران مرگ به شهادت رسید تا ثابت کند، درهای شهادت همچنان باز است ... .

===============

گزارش از مهسا حقانیت

عکس از محسن رجب‌پور

===============

انتهای پیام/80019/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول