اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز ایثارگران و شهیدان صورت می‌گیرد

برگزاری یادواره شهیدان و تجلیل از آزادگان آذربایجان غربی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری یادواره شهیدان و تجلیل از ایثارگران و آزادگان دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد.

برگزاری یادواره شهیدان و تجلیل از آزادگان آذربایجان غربی

سرهنگ جلیل وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تشریح برنامه‌های پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی، اظهار داشت: تلاش داریم در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس که مزین به نام ایثارگران و شهیدان شده است، برنامه‌های متعددی در خور شأن این افراد در استان به اجرا درآوریم تا ضمن تأکید بر لزوم تداوم راه شهیدان و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر آنان، از برکت وجودی ایثارگران، به عنوان نگین‌های به یادگار مانده از دوران جنگ و دفاع بهره لازم را ببریم.

وی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران عزت و شرف ملت آن را مدیون خون شهیدان و ایستادگی جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی دانست و افزود: شهیدان و رزمندگان با رشادت‌های خود هویت و اساس انقلاب اسلامی را بیمه کردند.

وحیدی دوران دفاع مقدس را برهه‌ای ویژه در تاریخ ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: اشتیاق جوانان آن زمان برای شرکت در جبهه‌های نبرد حیرت جهانیان را برانگیخته بود که این اشتیاق بدون شک ریشه در فرماندهی حکیمانه رهبر انقلاب و شور مردم برای حفظ انقلاب داشته است.

وی با اشاره به اینکه پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با شب جمعه مقارن شده است، گفت: همانند روزهای گذشته، برای این روز از هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای اجرا در سطح استان در نظر گرفته‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی در این روز خبر از برگزاری یادواره شهدا در حوزه‌های مقاومت بسیج استان خبر داد و افزود: شهدا انسان‌های پاک و ارزشمندی بودند که برای دفاع از خاک میهن و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل(ره) شجاعانه جنگیدند و به فیض شهادت نائل شدند.

وحیدی به برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: پیروزی ایران در هشت سال جنگی که دنیا در برابر ایران صف‌آرایی کرده بود، حال تلاش‌های رزمندگان و دلاورمردان آن بوده است؛ کسانی که سال‌ها ترکش و درد دوران جنگ را به یادگار در جان خود پنهان کرده‌اند.

وی غبارروبی مزار شهدای استان و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب را از دیگر برنامه‌های شاخص این روز از هفته دفاع مقدس در استان عنوان و خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور گرم آحاد مردم همراه خواهد بود.

وحیدی برگزاری مراسم روح‌بخش دعای کمیل را پایان‌بخش برنامه‌های این روز از هفته دفاع مقدس اعلام و تصریح کرد: این مراسم با محوریت پایگاه‌های مساجد استان خواهد بود که در نهایت با توسل به ائمه اطهار علیهم‌السلام و شهدای دوران دفاع مقدس همراه می‌شود.

انتهای پیام/61006/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول