اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

توجه به کیفیت پروژه‌های عمرانی در بین مجریان به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: توجه به کیفیت پروژه‌های عمرانی در بین مجریان باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

توجه به کیفیت پروژه‌های عمرانی در بین مجریان به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح امام علی (ع) اظهار داشت: در استان قزوین اقدامات بسیار ارزشمند در خصوص مقاوم‌سازی پروژه‌های عمرانی صورت گرفته است که در این خصوص این استان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی افزود: براساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در سال 90 استان قزوین از لحاظ اجرا و رعایت کیفیت پروژه‌های استانی و ملی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: نخستین اصل در اجرای پروژه‌های مدیریت زمان است و در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد دچار بی‌نظمی می‌شویم.

حبیبی اضافه کرد: مهم‌ترین اصل نیز در اجرای پروژه‌های عمرانی توجه به مبحث کیفیت است و بالا رفتن کیفیت پروژه‌ها موجب افزایش طول عمر و عدم اتلاف منابع مالی، عدم دوباره کاری، تحقق ایمنی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان قزوین تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و در حال حاضر نیز شهرهای بیدستان و محمدیه فاقد ساخت و ساز غیرمجاز و در شهرستان قزوین نیز این امر به حداقل کاهش یافته است.

گفتنی‌ است؛ پروژه تقاطع غیرهمسطح امام علی (ع) با 250 میلیارد ریال اعتبار به مدت 28 ماه اجرا شده است.

فضای سبز این پروژه با مساحت 45 هزار متر مربع و حجم خاکریزی بالغ بر 60 هزار متر مکعب به همراه تسطیع و رگلاژ 45 هزار متر مربع انجام شده است.

همچنین 30 هزار متر مربع چمن‌کاری و 15 هزار متر مربع از آن به صورت گل‌کاری، بوته‌کاری، رزکاری و کاشت انواع درخت و درختچه با سیستم آبیاری تحت فشار و تجهیزات ترافیکی و علایم ترافیکی با اعتبار 50 میلیون تومان از مهم‌ترین اقدامات ترافیکی این پروژه است.

عملیات اجرایی این تقاطع که چشم‌انداز بسیار زیبایی به باغستان‌های سنتی شهر و مناظر شمار و غرب شهر قزوین دارد در اردیبهشت سال 90 شروع شده است.

مشخصات این پروژه غیرهمسطح با 55 ستون، 97 عدد شمع، 6 عدد سرشمع،  89 عدد نئوپرن‌های تابلیه، عرض پل شرقی 13.80 متر، عرض پل غربی 17.3 متر طول عرش 262 متر، طول رمپ جنوب 170 متر طول رمپ شمار 140 متر، طول لوپ جنوب غربی 200 متر، طول لوپ شمال غربی 180 متر، طول راستگرد شمال به غرب 600 متر، طول راستگرد شرق به شمال 520 متر و طول راستگرد جنوب به شرق 520 متر است.

انتهای پیام/2667/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول