اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد مطرح کرد

درگیری ایران و آمریکا برای تعیین استاندارد پسته/تولید محصولات حلال مطابق با فقه شیعه

مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد کشور از درگیری شدید ایران و آمریکا برای تعیین استاندارد پسته در مجمع بین‌اللملی استاندارد جهانی خبر داد.

درگیری ایران و آمریکا برای تعیین استاندارد پسته/تولید محصولات حلال مطابق با فقه شیعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، وحید مرندی‌مقدم پیش‌از ظهر امروز در مراسم روز جهانی استاندارد در سالن همایش اداره کل استاندار مازندران اظهار داشت: به دلیل اهمیت مقوله استاندارد در کشور یک هفته به این امر اختصاص پیدا کرد و این در حالی است که در دیگر کشورهای دنیا یک روز به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «سال حماسی سیاسی و اقتصادی» تصریح کرد: برای اینکه حماسه اقتصادی در کشور رقم بخورد نیاز به افزایش تولید در کشور داریم و باید در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم و برای حضور در بازارهای جهانی نیاز به تولید کالا با استاندارد بین‌المللی هستیم.

مدیر کل امور استان‌های سازمان استاندارد ایران در ادامه با اعلام اینکه در کشور ما برای حضور در شرایط مختلف فاقد برنامه هستیم، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال اگر در کشور ما بارندگی باشد دچار مشکل هستیم و بر عکس اگر بارندگی مناسب نباشد نیز دوباره دچار مشکل جدید‌تری هستیم.

وی تاکید کرد: برای تحقق شعار سال حماسه سیاسی باید برنامه‌ریزی مدونی در کشور وجود داشته باشد و نقش استاندارد نیز در تحقق حماسه سیاسی نیز اثرگذار است.

مرندی مقدم ادامه داد:تولید ملی باید تقویت شود و زمانی تولید ملی تقویت می‌شود که سطح کیفی محصولات در کشور را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: برای نقش اساسی در تجارت خارجی در تدوین استانداردهای بین‌المللی نیز باید مشارکت فعال داشته باشیم.

مشاور رئیس سازمان استاندارد کشور در ادامه گفت: در تدوین استانداردهای بین‌المللی ضمن رعایت مسائل فنی شرایط اقتصادی را نیز منظور می‌کنند.

وی در ادامه به جدال ایران و آمریکا بر سر تعیین استاندارد محصول پسته نیز اشاره کرد و گفت: برای تعیین استاندارد پسته بین ایران و آمریکا درگیری شدیدی وجود دارد.

این مسئول استاندارد کشور در ادامه به رتبه 22 ایران در بین 200 کشور عضو در مجمع بین‌المللی استاندارد اشاره کرد و گفت: ایران در بین کشورهای اکو رتبه اول استاندارد و در بین کشورهای اسلامی دومین کشور دارای استاندارد برتر است.

مرندی مقدم در ادامه به فعالیت اثر گذار ایران در 206 کمیته فنی و 100 کمیته ناظر مجمع بین المللی استاندارد جهانی اشاره کرد و گفت: محصولات حلال در کشورهای اسلامی عرضه می‌شود به خاطر توانمندی‌های ایران از نطر علمی بر مبنای فقه شیعه تولید می‌شود.

وی در پایان گفت: برای تولید محصولات حلال 130 آیتم مطابق با فقه شیعه در نظر گرفته شده بود که همه این موارد در تولید این محصول لحاظ شد.

انتهای پیام/86004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول