اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان همدان:

حماسه اقتصادی با حمایت از کالای تولید ایران محقق می‌شود/تولیدکنندگان استانداردسازی کنند

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه تحقق حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری با حمایت از کالای تولید ایران ممکن می‌شود، گفت: باید به سمتی برویم که کالای ایرانی برای مصرف کننده زیبا، با کیفیت و مطلوب باشد.

حماسه اقتصادی با حمایت از کالای تولید ایران محقق می‌شود/تولیدکنندگان استانداردسازی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه استاندارد در همدان با بیان اینکه هر سال از 16 تا 22 مهر به عنوان هفته استاندارد در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: 17 مهر روز استاندارد و حقوق شهروندی نامگذاری شده است.

وی افزود: افراد جامعه در زندگی خود به دنبال آرامش، درآمد مطلوب و شایسته هستند و مردم توقع ساختمان و منزل راحت و ایمن، خودروی مناسب و ایمن، لوازم زندگی مناسب و با کیفیت دارند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه توقع از استاندارد بسیار متنوع است، گفت: در نمایشگاه تخصصی استاندارد تولیدکنندگان کالاهای استاندارد را دور هم جمع کردیم.

وی اضافه کرد: مجموعه تولیدکنندگان مظلوم هستند و آنهایی که استانداردها را در تولید رعایت می‌کنند، مظلوم‌تر هستند چون در کنار تولید کالاهای استاندارد برخی کالاهای غیر استاندارد هم به مصرف کننده و هم تولید کننده آسیب می‌رسانند.

تیموری با بیان اینکه تحقق حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری با حمایت از کالای تولید ایران ممکن می‌شود، ابراز داشت: باید به سمتی برویم که کالای ایرانی برای مصرف کننده زیبا، با کیفیت و مطلوب باشد.

وی از توجه ویژه برنامه پنجم توسعه کشور به موضوع استاندارد خبر داد و افزود: ارتقاء سهم بهره‌وری باید در پایان برنامه پنجم توسعه به یک سوم افزایش یافته باشد.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: با توجه به شرایط اقتصاد مقاومتی باید به تولیدات داخلی بیشتر توجه کرد تا از خودکفایی به خوداتکایی برسیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مسائل و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص در عرصه تولید، تولیدکنندگان در نمایشگاه شرکت کردند که امیدورایم این نمایشگاه سرآغازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و افزایش کیفیت کالاها باشد.

تیموری خاطرنشان کرد: مردم با توجه به درآمدهای کم، انتظار خرید کالای با کیفیت را دارند و باید تولیدکنندگان نیز این خواسته جامعه را با استانداردسازی کالاها محقق کنند.

وی تحقق حماسه اقتصادی را نیازمند کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد دانست و گفت: یکی از مسائل مهم در کشور هزینه‌های انرژی است که هدفمندی یارانه‌ها بر روی حامل‌های انرژی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه دولت در تأمین 3 هزار میلیارد تومان سهم یارانه مشکل دارد، افزود: سرانه مصرف برق در ایران 2 هزار و 500 کیلو وات و میانگین سرانه مصرف برق در جهان 800 کیلو وات است.

وی اضافه کرد: با یک حساب و کتاب سرانگشتی در ایران هزینه مصرف برق 8 هزار میلیارد تومان و در دنیا دو هزار و 600 میلیارد تومان است که در ایران 5 هزار و 400 میلیارد تومان اضافه مصرف می‌شود.

تیموری به سرانه مصرف گاز اشاره کرد و یادآور شد: در ایران سرانه مصرف گاز هزار و 700 متر مکعب و در جهان 600 متر مکعب است که هزینه مصرف گاز در ایران 12 هزار و 750 میلیارد تومان و در دنیا 4 هزار و 500 میلیارد تومان است که میزان مصرف گاز در ایران برابر با مصرف گاز در کشور چین است.

وی با بیان اینکه 13 هزار میلیارد تومان تفاوت هزینه مصرف برق و گاز در ایران است، ابراز داشت: اگر این مبلغ در جامعه یا در بخش صنعت توزیع شود به سرمایه در گردش و ایجاد اشتغال می‌انجامد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه باید به سمت ایجاد تراز اقتصادی مثبت حرکت کنیم، تصریح کرد: تراز اقتصادی مثبت با تولید کالاهای با کیفیت که توان رقابت با کالاهای خارجی و صادرات دارند، امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه هزار و 893 تن کالا از گمرک همدان صادر شده است، افزود: سهم کالاهای استاندارد صادره شده هزار و 582 تن با 82 درصد به ارزش 408 میلیون دلار بوده است.

تیموری در پایان خاطرنشان کرد: سهم کالاهای استاندارد صادراتی از گمرک استان 290 میلیون دلار با 72 درصد بوده است.

انتهای پیام/89019/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول