اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کشور:

زکات می‌تواند ریشه فقر را از بین ببرد / خلق حماسه اقتصادی در سایه عمل به فریضه زکات

دبیر ستاد زکات کشور گفت: اگر فریضه زکات به درستی اجرایی و عملیاتی شود در ایران حتی یک فقیر نیز باقی نمی‌ماند.

زکات می‌تواند ریشه فقر را از بین ببرد / خلق حماسه اقتصادی در سایه عمل به فریضه زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین نبی‌لو ظهر امروز در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، باید هدف‌گذاری‌ها در بحث زکات جدی‌تر انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده است وظیفه‌ کمیته امداد به عنوان تنها دستگاه متولی امر زکات این است که هدف‌گذاری‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کند تا شعار حماسه اقتصادی از سوی این نهاد تحقق یابد.

دبیر ستاد زکات کشور یادآور شد: با توجه به احادیث و روایات متعدد از ائمه‌ معصومین (ع) در خصوص فریضه‌ زکات، اگر به درستی به این امر گوش فرا دهیم و آن را در زندگی خویش به کار گیریم هرگز فقیری باقی نخواهد ماند.

نبی‌لو با اشاره به اینکه احیا و فرهنگ‌سازی زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کند، گفت: پیروی از فرامین دین اسلام در دخل و خرج خانواده، اقتصاد اسلامی را به همراه خواهد داشت که اینگونه تحقق حماسه‌ اقتصادی نیز میسر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه زکات یک رکن اقتصادی در اسلام است، تصریح کرد: پرداخت زکات به منظور محرومیت‌زدایی از جامعه صورت می‌گیرد تا اغنیا با پرداخت زکات خود از فقرا دستگیری کنند که اگر این امر به خوبی احیا شده و فرهنگ‌سازی شود هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

دبیر ستاد زکات کشور حضور مبلغان دینی را در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی زکات بسیار حائز اهمیت دانست و بیان داشت: مبلغان دینی با توجه به جایگاه بالایی که در جامعه دارند، در تبلیغ و ترویج پرداخت این فریضه‌ الهی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

نبی‌لو با اعلام اینکه پرداخت زکات آثار بسیار مطلوبی را در زندگی زکات دهندگان به ارمغان می‌آورد، ادامه داد: پرداخت زکات موجب فزونی نعمت‌های الهی شده و موجب می‌شود قلب زکات‌دهندگان همواره رئوف و مهربان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به پتانسیل استان اردبیل امیدواریم در سال جاری شاهد افزایش چشمگیر زکات پرداختی توسط مردم ولایی و مؤمن این استان باشیم.

انتهای پیام/62001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول