اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات شهرستان بانه:

پایه‌های عدالت با پرداخت زکات استوارتر می‌شود / تحقق 95 درصدی تعهدات زکات در بانه

رئیس ستاد زکات شهرستان بانه از تخقق 95 درصدی تعهدادت این شهرستان در زمینه جمع‌آوری زکات در سال ‌جاری خبر داد.

پایه‌های عدالت با پرداخت زکات استوارتر می‌شود / تحقق 95 درصدی تعهدات زکات در بانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، ماموستا عبدالرحمان خدایی شامگاه جمعه در همایش تجلیل از فعالان زکات که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در بانه برگزار شد، اظهار کرد: شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق در مورد نحوه هزینه کرد زکات نقش مهمی در احیای این فریضه الهی دارد.

به گفته وی، اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی و رفع مشکلات نیازمندان منطقه از محل جمع‌آوری زکات نیز از دیگر راه‌های ترغیب و تشویق بیش از پیش مردم به پرداخت زکات است.

امام جمعه بانه با بیان اینکه نقش مبلغین به عنوان افرادی تاثیرگذار در راستای اجرا کامل پرداخت زکات در جامعه کلیدی است، گفت: مبلغین زکات باید با پاسخگویی و رفع شبهات در بین مردم مسیر توسعه این فریضه الهی را در جامعه هموار کنند.

خدایی به اهمیت زکات از نگاه دین مبین اسلام پرداخت و گفت: در تمام ادیان الهی به زکات اشاره شده و در قرآن کریم نیز این کلمه  59 مرتبه آورده شده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند تبارک و تعالی 27 مرتبه در آیات قرآن مجید کلمه زکات را بلافاصله بعد از نماز آورده که این نشان از اهمیت این فریضه الهی دارد.

رئیس ستاد زکات شهرستان بانه با بیان اینکه پرداخت زکات موجب افزایش و برکت مال انسان می‌شود، تصریح کرد: پرداخت زکات مال مانند بریدن شاخه‌های اضافی یک درخت است که هر چند در ظاهر درخت کوچک می‌شود، ولی هنگام میوه و بار دادن، بریدن شاخ و برگ‌های زائد موجب ازدیاد میوه و ثمر درخت می‌شود.

به گفته خدایی، در هر جامعه‌ای که پرداخت زکات مال نهادینه شود و اغنیا زکات مال خود را پرداخت کنند، چهره فقر و محرومیت از آن جامعه رخت بر خواهد بست و پایه‌های عدل اجتماعی استوارتر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پرداخت زکات در حقیقت حق فقرا بر گردن اغنیا است، بیان کرد: زکات یکی از اعمالی که در آن خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را مامور به تشکر و سپاسگزاری از مسلمان کرده، پرداخت زکات است.

امام جمعه بانه در پایان از خدمات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی در راستای احیای این فریضه الهی در جامعه تقدیر کرد و متذکر شد: توجه به نیازمندان و محرومین جامعه توفیقی الهی است که نصیب کارکنان این نهاد شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از فعالان زکات بانه تقدیر شد.

انتهای پیام/79002/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول