اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کشور خبر داد

جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات در کشور / اختصاص 70 درصد از زکات به نیازمندان

دبیر شورای مرکزی زکات کشور از جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات طی هفت سال گذشته در سطح کشور خبر داد.

جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات در کشور / اختصاص 70 درصد از زکات به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، حسین نبی‌لو شامگاه جمعه در همایش تجلیل از عاملین زکات بانه اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 110 میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه اولویت هزینه‌کرد زکات کمک به نیازمندان و فقرا است، گفت: به منظور رفع و ریشه‌کنی فقر و محرومیت در کشور 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده به محرومین و نیازمندان اختصاص داده شده است.

به گفته دبیر شورای مرکزی زکات کشور، بیش از 2 هزار پروژه عمرانی و خدماتی در سطح کشور از محل وجوهات زکات در دست اجرا است.

نبی‌لو بر تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: امکانات توسعه و ترویج فرهنگ زکات در کشور مهیا است که باید از آن‌ها به شیوه درست استفاده کرد.

وی از اعزام 14 هزار مبلغ برای تبلیغ زکات در کشور خبر داد و افزود: این افراد به صورت حضوری و چهره به چهره در زمینه تبلیغ امر زکات فعالیت می‌کنند.

به گفته دبیر ستاد زکات، تمام وجوهات زکات در مناطق جمع‌آوری شده هزینه می‌شود و دولت نیز موظف است معادل مبلغ زکات جمع‌آوری شده از زکات‌دهندگان را به‌منظور ساخت و تسریع در پروژه‌های عمرانی و خدماتی عام‌المنفعه در همان منطقه هزینه کند.

ساخت 5565 مسجد

نبی‌لو از ساخت مسجد به عنوان یکی دیگر از محل‌های هزینه‌کرد زکات نام برد و گفت: از محل جمع‌آوری زکات تا کنون 5 هزار و 565 مسجد در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته کشور احداث شده است.

وی مدیریت و هدفمند کردن زکات را به عنوان یک اصل مهم در ستاد مرکزی زکات عنوان کرد و گفت: اختصاص بیش از 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده به نیازمندان و ایتام نقش بسزایی در ریشه‌کن نمودن فقر در جامعه دارد.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور به نامگذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: حماسه سیاسی به برکت حضور گسترده ملت ایران در 24 خردادماه امسال محقق شده و امیدواریم بتوانیم شاهد تحقق حماسه اقتصادی در سطح کشور به ویژه در بحث جمع‌آوری زکات باشیم.

نبی‌لو از کسب رتبه دوم کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات در سطح کشور خبر داد و گفت:‌ شهرستان مریوان نیز در بین شهرستان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

وی در پایان کسب چنین مقامی را نشانه دینداری و دین باوری مرد کردستان دانست و افزود: نوع‌دوستی و باور عمیق مردم این خطه همواره زبانزد بوده است.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول