اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد

جمع‌آوری 5 میلیارد تومان زکات در استان اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 5 میلیارد تومان زکات در استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 5 میلیارد تومان زکات در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس‌آراء ظهر امروز در جلسه هماهنگی مسئولان زکات که با حضور مدیرکل، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد استان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی پرداخت این واجب الهی در جامعه و نهادینه کردن آن در بین مردم از جمله اهداف کمیته امداد در بحث زکات است.

وی افزود: در طی سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی برای گسترش این موضوع در بین مردم صورت گرفته، اما همچنان می‌طلبد که در راه تبلیغ این واجب الهی تلاش شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال ‌جاری در حدود 5 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: انتظار و پیش‌بینی ما این است که با ارائه راهکارهای جدید برای خدمت بیشتر به محرومان و با نیت خیر نیکوکاران و اجرای طرح‌های نوین همانند شجره طیبه و ثمره طیبه شاهد رشد بیشتر پرداخت زکات در استان باشیم.

مجلس آراء در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد اضافه کرد: بالغ بر 177 هزار نفر در قالب 90 هزار خانواده در استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند که ماهیانه بالغ بر 3 میلیارد و 800 میلیون تومان به عنوان مستمری به ایشان پرداخت می‌شود.

وی رسیدگی به مشکلات بیمه و درمان خانواده‌های تحت حمایت را یکی از پر هزینه‌ترین امور کمیته امداد دانسته و گفت: در سال گذشته بالغ بر 17 میلیارد تومان برای هزینه‌های درمان و بیمه خانواده‌های تحت حمایت هزینه شده است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه سوادکوهی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اصفهان در سخنانی با اشاره به کارآمد بودن و به روز بودن احکام دین مبین اسلام به نقش و آثار زکات برای زندگی فرد زکات دهنده و جامعه اشاره کرد و افزود: کاهش فقر و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین افراد نیازمند جامعه یکی از آثار زکات است.

انتهای پیام/63012/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول