اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

140 درصد تعهدات زکات در کردستان تحقق یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از جمع‌آوری 11 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در 6 ماه نخست امسال در سطح استان خبر داد و گفت: این رقم معادل 140 درصد تعهدات امسال در بخش جمع‌آوری زکات است.

140 درصد تعهدات زکات در کردستان تحقق یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، قنبر موسی‌نژاد شامگاه جمعه در همایش تجلیل از عاملین زکات بانه که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در استان کردستان جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان نیز از مرکز دریافت کردیم که تمامی آن در استان هزینه شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، تمام کمک‌های مردمی شامل زکات، صندوق صدقات و خیرات در خود منطقه هزینه و حتی یک ریال آن در جای دیگری هزینه نمی‌شود.

موسی‌نژاد از جمع‌آوری 11 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری این نهاد در زمینه جمع‌آوری زکات 10 میلیارد تومان است.

* تحقق 140 درصدی تعهدات

به گفته وی، با جمع‌آوری این میزان زکات بیش از 140 درصد تعهدات شورای زکات استان تحقق یافته است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: طی چند سال اخیر استان کردستان در زمینه پرداخت زکات  همواره جزو استان‌های برتر کشور بوده است  طوری که در سال گذشته با جمع‌آوری بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات، رتبه دوم کشور را به دست آوردیم.

به گفته موسی‌نژاد، در 20 شهر و 800 روستای استان کردستان زکات جمع‌آوری می‌شود و 300 دهیار، 16 بخشدار و یک‌هزار و 150 عضو شورای اسلامی شهر و روستا در امر جمع‌آوری زکات با دبیرخانه زکات استان همکاری دارند.

وی از احیای 14 مورد مسکن برای ایتام و 70 مورد کمک جهیزیه به نوعروسان از محل زکات جمع‌آوری شده در سال‌جاری خبر داد و افزود: 50 مورد کمک تحصیل به دانشجویان و دانش‌آموزان، 21 مورد کمک به بیماری‌های خاص و 25 مورد کمک به طلاب در حال تحصیل بخشی از اقدامات این نهاد در سطح استان در سال جاری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان را از اولویت‌های هزینه‌کرد زکات در استان عنوان کرد و گفت: هر ساله پروژه‌های عمرانی قابل توجهی شامل ساخت و بازسازی مساجد، خانه‌های عالم، مسکن نیازمندان و محرومین به ویژه ایتام از محل هزینه‌کرد و معادل‌سازی زکات در سطح استان اجرا می‌شود.

* اختصاص 70 درصد زکات به فقرا

به گفته موسی‌نژاد، براساس سیاست‌های اصلی دبیرخانه شورای زکات مرکز  70 درصد از زکات جمع‌آوری شده در سال‌جاری به امور فقرا اختصاص داده شده است.

وی از اجرای 170 پروژه عمرانی و خدماتی از محل جمع‌آوری زکات در سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: بیش از 735 پروژه از محل جمع‌آری زکات تا کنون در سطح استان اجرا شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، احداث و بهسازی 413 مسجد، احداث و تعمیر 85 خانه معلم و احداث 31 کتابخانه مجموع پروژه‌هایی است که از از سال 83 تا پایان سال 91 از محل زکات جمع‌اوری شده در استان اجرا شده است.

موسی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: از سال 83 تا کنون با صرف اعتباری بالغ بر 168 میلیارد و 649 میلیون ریال 195 پروژه بهسازی و 540 مورد احداث از محل جمع‌آوری زکات در استان اجرا شده است.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول