اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان

ماهواره‎ها نقش مخربی در تربیت فرزندان دارند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تأکید بر نقش فعالیت‌های پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: بخش اعظمی از آسیب‌های اجتماعی حاصل القای فرهنگی است که از سوی دشمن به وسیله ماهواره‌ به جامعه ما تزریق می‌شود.

ماهواره‎ها نقش مخربی در تربیت فرزندان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در سال 1392 اظهار داشت: در حالی که دشمن در این حوزه بسیار فعال است و هزینه می‌کند برخی از خانواده‌ها خودشان مشوق این موضوع هستند و به راحتی و بدون هیچ کنترل و نظارتی، تجهیزات ماهواره و سایر امکاناتی که اگر از آنها استفاده صحیح نشود می‌تواند اثرات منفی به دنبال داشته باشد را در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: احساس وظیفه و مسئولیت نداشتن والدین نسبت به فرزندان و نقش مخرب رسانه‌های غربی که دائما در حال القای بی‌بند و باری جنسی، خیانت و فساد به نوجوان و جوان مسلمان ایرانی هستند این زنگ خطر را به صدا در می‌آورد که باید در گذر زمان خودمان را برای افزایش آسیب‌های اجتماعی آماده کنیم.

وی افزود: چه بسا بعضی از خانواده‌ها از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی گله‌مند باشند اما نسبت به نقش خود در به انحراف کشیدن فرزندانشان غفلت می‌کنند.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گلستان اذعان داشت: یکی دیگر از فعالیت‌های پیشگیرانه موثر می‌تواند به نقش گروه‌های مرجع در جامعه باز گردد که قابل بررسی است و میزان مؤثر بودن آنها را می‌توان مورد ارزیابی قرار داد.

وی یادآور شد: همه به یاد دارند که در گذشته معلمان و اساتید از چه جایگاهی در جامعه برخوردار بودند یا نفوذ کلام و اثرگذاری روحانیون در مناطق و محلات بسیار صائب بود، این‌ها ویژگی‌هایی مثبت و مؤثری است که با گذشت زمان در حال کمرنگ شدن می‌باشد و این موضوعی است که همه باید نسبت به آن دغدغه داشته و به آن پایبند باشیم.

ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی فرهنگ در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

جمشیدی با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: نهادهای اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و ائمه جمعه و جماعات می‌توانند در حوزه آسیب‌زدایی ایفای نقش کرده و مؤثر واقع شوند.

وی افزود: در این بین مهمترین نقش را دستگاه‌های متولی فرهنگ همانند سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌ها، کانون‌های مساجد و بسیج، شهرداری‌ها، ورزش و جوانان، و صدا و سیما که خود به تنهایی می‌تواند در این حوزه نقش اثرگذاری داشته باشد ایفا می‌کنند.

معاون استاندار گلستان با تأکید بر مبحث آموزش گفت: آموزش یک طرفه و یک جانبه به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند و باید به گونه‌ای اجرایی شود که نقش تکمیل‌کنندگی و همپوشانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بحث کانون‌های اصلاح و تربیت که کودکان و نوجوانان مجرم در این مراکز نگهداری می‌شوند چنانچه یک نوجوان مجرم را ماه‌ها در این کانون نگهداریم ولی روی خانواده آنها کار نکرده باشیم در واقع مؤثر واقع نشده‌ایم.

جمشیدی ادامه داد: زیرا این نوجوان پس از اتمام محکومیت خود به یک خانواده آلوده و آسیب‌زا باز می‌گردد و مجددا در کوچه و خیابان به دلیل ویژگی‌های رفتاری مجرمانه شناسایی و دستگیر می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط با والدین باید مستمر و دائمی باشد، بیان داشت: موارد و مسائلی که به والدین آموزش داده می‌شود نقش تکمیل‌کنندگی و همپوشانی را به وجود می‌آورد که می‌تواند از بازگشت مجدد فرد مجرم به آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرده و ممانعت به عمل آورد.

در پایان این جلسه مقرر شد مبلغ 100 میلیون تومان برای کمک به فعالیت‌های آموزشی کانون اصلاح و تربیت، به شورای برنامه‌ریزی استان پیشنهاد شده و پیگیری‌های لازم برای تصویب آن به عمل آید.

انتهای پیام/2307/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول