اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

چهره شهرها و روستاها از معتادان پاکسازی شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بر پاکسازی چهره شهرها و روستاهای استان از معتادان و همچنین پاکسازی مناطق آلوده تاکید کرد.

چهره شهرها و روستاها از معتادان پاکسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال 92 اظهار داشت: در حوزه کشفیات مواد مخدر پیشرفت و رشد قابل ملاحظه‎ای داشته‎ایم و بنابر گزارش نیروی انتظامی استان با افزایش دو برابری کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال قبل مواجه بوده‎ایم.

وی تصریح کرد: قطعا یکی از مهمترین عوامل این پیشرفت که در سایر حوزه‎ها و کمیته‎های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم مشهود است، گستردگی دامنه فعالیت‎ها و اثربخشی دلسوزانه اعضا شورا است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان برگزاری مستمر جلسات شورا و پیگیری مصوبات آن را از دیگر عوامل مهم در پیشرفت‎های به وجود آمده در این حوزه بر شمرد و بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات در شهرستان‎ها به ریاست فرمانداران و جلسات کمیته‎های فرعی، تأکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان خاطرنشان کرد: فرمانداران در شهرستان‎ها فضای اقدامات خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر به‌گونه‎ای پیش ببرند که در راستای توسعه فعالیت‎های فرهنگی و پیشگیرانه قرار داشته باشد.

جمشیدی ادامه داد: هر چقدر که فعالیت‎های پیشگیرانه و فرهنگی گسترش پیدا کند از آن سو با کاهش جرم، بزه و آسیب‎های اجتماعی مواجه خواهیم بود و ورودی پرونده به دستگاه قضایی کاهش خواهد یافت.

وی با تأکید بر پاکسازی چهره شهرها و روستاهای استان از معتاد متجاهر و همینطور مناطق آلوده اظهار داشت: برای پاکسازی چهره ظاهری شهرها و روستاها باید با جدیت وارد عمل شد و به طور نمونه کاری که در تپه قلعه‎خندان گرگان و یا در حوزه روستایی، اجرای طرح هادی، در روستای نومل انجام شده است، از جمله مصادیقی است که می‎تواند بسیار موثر واقع شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان توسعه کمپ‎های ماده 15 را از ضروریات استان خواند و تصریح کرد: طی یکسال گذشته 300 نفر از معتادان دستگیر شده به این مراکز فرستاده شدند و انتظارمان این است که با توجه به استقبال بسیاری از معتادان برای ترک در این مراکز ضمن توسعه این کمپ‎ها نسبت به راه‎اندازی آن در شهرهایی که فاقد مراکز ماده 15 و همین طور مراکز MMT هستند اقدام شود.

جمشیدی همچنین بر بحث استانداردسازی کمپ‎های ماده 15 تأکید کرد و خواستار بازدید مستمر فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی از این مراکز شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل اعزام حجاج به سرزمین وحی، نسبت به برگزاری جلسات توجیهی برای زائران در این خصوص تأکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: در رابطه با بحث پیشگیری، حتما در فصل بازگشایی مدارس، همایشی آموزشی با حضور رؤسای دانشگاه‎ها اعم از دولتی و آزاد، رؤسای آموزش و پرورش شهرهای استان و مدیران دبیرستان‎های استان با مدیریت آموزش و پرورش استان در گرگان برگزار خواهد شد و مباحث مربوط به پیشگیری به این عزیزان توسط کارشناسان و اساتید خبره در این حوزه منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/2307/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول