اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

راه تحقق اشتغال پایدار مبارزه با دلالی و واسطه‎گری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: راه تحقق اشتغال پایدار و افزایش تولید ملی مبارزه با دلالی و واسطه‎گری در کشور است.

راه تحقق اشتغال پایدار مبارزه با دلالی و واسطه‎گری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان، علیرضا جمشیدی هشتاد و هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان اظهار داشت: هرگونه انتقال سوخت باید با صدور حواله بوده و توزیع آن هم از مبادی قانونی صورت گیرد.

وی افزود: بارنامه باید به عنوان یک سند رسمی و قانونی بوده و رانندگان برای جابه‎جایی سوخت و انواع کالا، مکلف به دریافت بارنامه هستند.

جمشیدی تصریح کرد: رانندگان ملزم به استفاده از بارنامه تمبردار دولتی هستند و نیروهای انتظامی در صورت مشاهده تخلف باید با آنها برخورد جدی و قانونی به عمل آورند، تا دیگر شاهد تکرار چنین تخلفاتی نباشیم.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان، مسئولیت‎پذیری، فسادستیزی و اتخاذ تصمیم عقلایی و مدبرانه را به عنوان سه مؤلفه مهم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد و بر ضرورت اهتمام به آنها تأکید کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: همه تلاش ما باید این باشد تا با ایجاد امنیت اقتصادی، جامعه را به سمت و سوی «اقتصاد مقاومتی» سوق دهیم تا مردم به منفعت رسیده و احساس کنند که در یک نظام دینی زندگی می‎کنند.

جمشیدی تأکید کرد: چنانچه اقتصاد از مسیر قانونی و درست خودش خارج شود «اقتصادی مقاومتی» شکل نخواهد گرفت و اگر می‎خواهیم امنیت اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد باید حرکات، مشی و مسیر قانونی و درست باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه را به سوی تولیدمحوری و اشتغال‎محوری پیش ببریم باید جلوی اشتغال کاذب را بگیریم و با دست‎اندرکاران این دست از مشاغل برخورد جدی و قانونی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اذعان داشت: با وجود بی‎نظمی و بی‎قانونی در حوزه اقتصادی نمی‎شود مردم را به مرحله رضایت رساند، تولید را تقویت کرد و واسطه‎گری و دلالی را کاهش داد.

وی تاکید کرد: اگر می‎خواهیم معیشت مردم را آسان و تأمین کنیم، باید به مباحث قانونی و نظم و انضباط در حوزه اقتصاد توجه داشته باشیم تا با مبارزه با دلالی و واسطه‎گری، کشور را به سمت اشتغال پایدار و تولیدمحوری پیش ببریم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان در این جلسه در خصوص «ایجاد سامانه الکترونیکی جابجایی کالا›› گفت: فاز اول برخط سازی صدور بارنامه از سال قبل اجرا و فاز دوم این سامانه در شهریور ماه سال جاری اجرا شده است.

مهدی میقانی اظهار داشت: در این مرحله اعتبارسنجی اطلاعات فرستندگان و گیرندگان کالا مدنظر قرار دارد و ادامه روند برخط سازی بارنامه در سطح استان مورد تأکید اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان است.

وی افزود: جمع‎آوری اطلاعات جابه‎جایی کالا در کوتاه‎ترین زمان، امکان کنترل فعال یا غیرفعال بودن ناوگان، امکان کنترل فعال یا غیرفعال بودن ناوگان، امکان ارسال آخرین وضعیت اطلاعات صحیح راننده و ناوگان به شرکت، امکان دریافت اطلاعات اطلاعات صحیح و کامل بارنامه (کد ملی، شناسه ملی و ...) از اهداف و مزایای برخط سازی صدور بارنامه است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان ضمن اشاره به اهمیت حمل و نقل محمولات نفتی، بر ضرورت تعاملات و هماهنگی بین دستگاهی تاکید کرد.

انتهای پیام/2307/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول