اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان مطرح کرد

جای خالی ریش‌سفیدان در حل معضلات اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت:‌ جامعه سنتی در مقایسه با جامعه مدرن از آرامش بیشتری برخوردار بود چراکه نقش بزرگان و ریش‌سفیدان نسبت به جامعه کنونی پررنگ‎تر بود.

جای خالی ریش‌سفیدان در حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی ظهر امروز در نشست تخصصی مصلحین و معتمدین اقوام استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه سنتی در مقایسه با جامعه مدرن امروزی از آرامش بیشتری برخوردار بود چراکه نقش بزرگان و ریش‎سفیدان نسبت به جامعه کنونی پررنگ‎تر دیده می‎شد.

وی افزود: در جامعه سنتی تنوع‎طلبی‎ها، زیاده‎خواهی‎ها، کشش‌های مادی، امیال نفسانی، اعمال سلیقه شخصی و ... کمتر بود به دلیل اینکه بزرگان و ریش‎سفیدان نقش مهم و برجسته‌ای داشتند اما در جامعه مدرن امروزی این تفاوت‎ها، برجستگی‎های خود را نشان می‎دهد لذا اگر در جامعه کنونی بتوانیم ممیزات را به درستی مدیریت کنیم آن وقت این تفاوت‎ها به تخاصمات ختم نخواهد شد. 

نظام سلطه یک نظام زیاده‎خواه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بر ضرورت اثرگذاری مصلحین و معتمدین در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: نظام دینی به دنبال این است که جامعه را مدیریت کند نه اینکه بر جامعه مسلط شود، نظام جمهوری اسلامی ایران برای سازگاری در یک نظام اجتماعی در تلاش است که این مهم هنرِ انقلاب را نمایان و برجسته سازد.

جمشیدی تصریح کرد: نظام سلطه بر روی برخی آمارهای نظام اسلامی مطالعه دارند و درصددند نقش موثرین و معتمدین را در جامعه ارزیابی کنند تا به همان اندازه در یک جامعه نفوذ کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه یک نظام زیاده‎خواه است، یادآور شد: اگر می‎خواهیم در مقابل نظام سلطه بایستیم شرط آن وحدت، انسجام، اقتدار و امنیت ملی است در غیر این‌ صورت نمی‎توان بر نظام سلطه مسلط شد. 

قدرت و صلابت نظام اسلامی در گرو اجرای فرامین امام و رهبری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان داشت: اگر نقشه راه امام راحل و بیانات مقام معظم رهبری به درستی در جامعه پیاده شود می‎توان در مقابل نظام سلطه با قدرت و صلابت ایستاد.

جمشیدی نقش نخبگانِ مصلح را برجسته خواند و گفت: تفاوت‎ها و ممیزات در جامعه امروزی انکارناپذیر است چراکه این خصیصه نظام خلقت محسوب می‎شود لذا اگر تلاش کنیم تا در دنیای مدرن با وجود این ممیزات فراوان، یک سازگاری اجتماعی و عمومی ایجاد شود این امر باعث کاهش میزان ورودی پرونده‎ها در دادگستری خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول