اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

اجلاس پیرغلامان موجب ترویج فرهنگ خالص عاشورایی می‎شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: هدف از برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) ارائه فرهنگ خالص و بدور از شائبه قیام عاشورا و نهضت اباعبدالله (ع) است.

اجلاس پیرغلامان موجب ترویج فرهنگ خالص عاشورایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی صبح امروز در جلسه مسئولان کمیته‎های یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) اظهار داشت: بسیار پیش آمده که در برخی از محافل عزاداری اباعبدالله (ع) و در ایام سوگواری این امام همام در ماه محرم و یا در مراجعه به کتب و منابع، حوادث و داستان‎هایی نقل شده که چندان مطابق با واقع و فرهنگ ناب عاشورایی امام حسین (ع) و یاران وفادارشان نیست.

شائبه‎زدایی و پیرایه‎زدایی هدف برگزاری اجلاس پیرغلامان

وی هدف از برگزاری اجلاس پیرغلامان را شائبه‎زدایی و پیرایه‎زدایی در این خصوص عنوان کرد و افزود: ترویج اسلام ناب و آموزه‎های فرهنگ عاشورایی اباعبدالله (ع) بزرگترین رسالت پیرغلامان حسینی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اگر مردم با این فرهنگ تربیت شوند، همان‎هایی خواهند شد که سال‎ها در مقابل مستکبرین و متجاوزان، ایستادگی کردند و همچنان هم در مقابل هر زورگویی خواهند ایستاد.

وی ادامه داد: قطعا ما با این نیت می‎خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ ناب حسینی را در نظام اسلامی زنده نگاه داریم، تا ارزش‎های دینی و انسانی زنده بماند و به نسل‎های بعد منتقل شود.

برگزاری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان موضع‎گیری و ظلم‎ستیزی امام حسین (ع) احیا می‎‎کند

جمشیدی تأکید کرد: برگزاری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی، حق‎طلبی، موضع‎گیری و ظلم‎ستیزی امام حسین (ع) احیا کرده و زنده نگاه خواهد داشت و قطعا با همین نگاه، نظام جمهوری اسلامی برای نهادینه شدن و ترویج این فرهنگ ناب هر ساله اقدام به مدیریت اجلاس پیرغلامان می‎کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در قله های عزت و اقتدار می‎درخشد، این درخشش خود را مرهون استقامت، پایداری و مقاومتی است که در مقابل زیاده‎خواهی جهان استکبار داشته و لحظه‎ای در مقابل آنها پا پس نکشیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: این همان آموزه‎ای است که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان بزرگترین میراث، از قیام عاشورای خود برجای گذاشتند که آنهم ایستادگی در مقابل دشمنان دین و اسلام ناب محمدی(ص) بود.

وی اذعان داشت: در بگو مگوهای اخیر بین‎المللی پیرامون مسأله سوریه که نظام استکبار، موضوع تسلیحات شیمیایی را بهانه و دستاویزی برای افزایش فشار و حتی حمله نظامی به خاک این کشور تلقی می‎کرد، امروز می‎بینیم که ادبیات دشمن ظرف چند روز به عقب‎نشینی و تغییر مواضع می‎انجامد.

آموزه‎های قیام امام حسین (ع) نسخه رهایی‎بخش ملت‎های جهان است

جمشیدی ادامه داد: این تغییر مواضع جهان استکبار به دلیل استقامت و جدیت نظام جمهوری اسلامی در حمایت از حکومت مشروع بشار اسد است که این فرهنگ استقامت و عزم راسخ هم برگرفته از فرهنگ دینی و تعلیمات اباعبدالله الحسین (ع) است که بر نظام ولایی ما حاکم است.

وی با بیان اینکه آموزه‎های قیام امام حسین (ع) نسخه رهایی بخش و نجات بخش همه ملت‎های جهان است اظهار داشت: اگر بتوانیم این آموزه‎های ارزشمند را در جامعه نهادینه کرده و به درستی به نسل‎های بعد انتقال دهیم، سلطه‎گران و زیاده‎خواهان هیچ گاه فکر تعرض به میهن اسلامی را نخواهند کرد.

برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی در حاشیه اجلاس پیرغلامان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خواستار برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی در حاشیه این اجلاس با دعوت از ناشران برجسته و ارائه کتب مرجع، مورد اعتماد و بدور از شائبه در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی شد.

انتهای پیام/2307/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول