اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد البرز خبر داد

ابطال 22 پروانه فعالیت واحدهای تولیدی در البرز

مدیر کل استاندارد استان البرز از ابطال 22 پروانه فعالیت واحدهای تولیدی در این استان طی 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

ابطال 22 پروانه فعالیت واحدهای تولیدی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، به مناسبت در پیش بودن هفته ملی استاندارد که از شانزدهم مهر ماه آغاز می‌شود، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان البرز بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح برخی از دستاوردهای این اداره پرداخت.

علی سعادتی در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز به دلیل اینکه یک استان نوپا و تازه تاسیس است، در حوزه دسترسی به زیرساخت‌های لازم برای فعالیت اداره کل استاندارد با برخی کمبودها روبه‌رو بوده که تلاش بسیاری برای رفع این کمبودها انجام شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در دستور کار داریم، واگذاری برخی از فعالیت‌ها و امور مربوط به استاندارد به پیشخوان خدمات دولت در استان البرز است که این امر برای نخستین بار و به صورت پایلوت در استان البرز انجام می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان البرز افزود: به طور قطع تحقق کامل این طرح در افزایش خدمات‌رسانی به مردم و تسریع در ارائه این خدمات موثر بوده و می‌توانیم از توان بخش خصوصی در بهبود و سرعت بخشیدن به کارها استفاده کنیم.

سعادتی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای آموزشی این طرح هستیم و در صورت استقبال مردم و داشتن تاثیرات مثبت، طرح واگذاری برخی از امور مربوط به استاندارد به پیشخوان دولت در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین در حوزه تحقق طرح‌های مربوط به خصوصی‌سازی، توافقاتی با اتاق بازرگانی استان انجام شده و در حال رایزنی برای عقد قرارداد با مجمع امور صنفی نیز هستیم.

مدیر کل استاندارد استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از فعالیت‌های 6 ماه اخیر این سازمان پرداخت و گفت: در این مدت نظارت بر عملکرد برخی اصناف مانند ترازوها و باسکول‌های مراکز تجاری، ترازوهای صنف طلافروشان، جایگاه‌های عرضه بنزین و همچنین گاز خودرو افزایش یافته است که در تلاش هستیم بخشی از این نظارت‌ها را در چارچوب خصوصی‌سازی و بر اساس روال قانونی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

سعادتی افزود: در این مدت 85 پروانه استاندارد در استان البرز صادر شده است که در این حوزه از برنامه تعریف شده برای 6 ماه نخست سال جاری جلوتر هستیم.

وی بیان داشت: همچنین  از ابتدای سال جاری 440 تمدید پروانه، 150 نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی برای کنترل کیفیت محصولات و 581 بازدید فنی از مراکز مختلف انجام شده است.

* ابطال 22 پروانه واحدهای تولیدی در البرز

این مسئول افزود: در این مدت 22 پروانه واحدهای تولیدی در استان البرز با حکم اداره استاندارد ابطال شده است، ابطال 22 پروانه واحدهای تولیدی و همچنین فعالیت 18 واحد دیگر تا تکمیل پرونده و بررسی‌های لازم به حالت تعلیق در آمده است.

سعادتی بیان داشت: همچنین در 6 ماهه نخست سال جاری 700 مجوز ورود و صدور کالا از گمرک فرودگاه پیام صادر و در این مدت 2 محموله نیز به دلیل عدم کیفیت لازم و نداشتن شاخص‌های استاندارد مرجوع شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه هفته استاندارد از فردا آغاز می‌شود، گفت: در این هفته برنامه‌های متعددی از سوی اداره استاندارد استان البرز اجرایی می‌شود که در نخستین گام مدیریت و کارکنان این سازمان در استان البرز به همراه دیگر همکاران‌ در سراسر کشور با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان (ره) تجدید میثاق خواهند کرد.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول