اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)

جشن پیوند آسمانی 22 زوج در بیرجند برگزار شد

جشن پیوند آسمانی 22 زوج همزمان با سال‌روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با همکاری اداره اوقاف و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها برگزار شد.

جشن پیوند آسمانی 22 زوج در بیرجند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس  از بیرجند، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  ظهر امروز در جشن پیوندهای آسمانی 22 زوج که در محل بقعه متبرکه شهدای باقریه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: 60 هزار موقوفه در خراسان جنوبی وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مؤمنی تعداد رقبه خراسان جنوبی را 16 هزار عنوان کرد و گفت: همچنین 70 امام‌زاده در این استان وجود دارد.

وظیفه سنگین موقوفات اجرای امینانه نیات واقفان است

وی با بیان این‌که موقوفات زیادی در کشور وجود دارد، افزود: در گذشته موقوفات به صورت سلیقه‌ای برگزار می‌شد تا این‌که در دیداری که واقفان با مقام معظم رهبریی داشتند جهت و سوی منظمی گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این جلسه اظهار داشتند که وظیفه سنگین موقوفات اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش است.

مومنی تصریح کرد: بر این اساس طرح‌های متنوعی در اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش برگزار شد.

وی طرح پیوند آسمانی را یکی از این طرح‌ها برشمرد و اذعان داشت: این طرح همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(ص) در 17 استان کشور برگزار می‌شود.

پیوند آسمانی 35 زوج در 15 شعبان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: در این راستا جشن ازدواج 22 زوج در سال‌روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با همکاری اداره اوقاف و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها برگزار شد.

مؤمنی اضافه کرد: همچنین در 15 شعبان در سال جاری جشن ازدواج 35 زوج با کمک خیران و همکاری سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه‌ها برگزار شد.

وی ترویج ازدواج آسان و ازدیاد نسل را از اهداف این طرح عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: امیدواریم این کار آغازی باشد برای سوق دادن نیات واقفان و انگیزه‌ای بشود برای خیران که نیات خود را برای برآوردن نیازهای روز جامعه عملی کنند.

مؤمنی خاطر نشان کرد: همچنین طرح زیارت، دست‌های مهربانی و درمان و دارو از جمله طرح‌های دیگر در این زمینه است.

انتهای پیام/69019/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول