اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون ماده 7 سازمان فضای سبز شهرداری قزوین:

مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز ضروریست

دبیر کمیسیون ماده 7 سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز ضروری است و بر این اساس باید رفتار مثبت و درست با گل‌ها و درختان از کودکی جزو برنامه آموزشی قرار بگیرد.

مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز ضروریست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مهدی شیخ‌سلیمانی در خصوص اهمیت حفظ و نگهداری از فضای سبز و آموزش در این زمینه اظهار داشت: باید تلاش شود تا با تکیه به فرهنگ غنی و والای ایرانی الگوی مناسب و تعیین‌کننده‌ای برای مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز تدوین شود.

وی با بیان اینکه گل‌ها و درختان همچون آدمی بر روی این کره خاکی حق و حقوقی دارند، افزود: انسان‌ها آنقدر سرگرم کارهای خودشان شدند که به این موجودات زیبای خلقت کمتر توجهی دارند، در حالی که باید بدانیم که زیبایی شهرمان مدیون این زیبارویان آفرینش است.

سلیمانی با تأکید بر اینکه رفتار مثبت و درست با گل‌ها و درختان از کودکی باید جزو برنامه آموزشی قرار بگیرد، گفت: باید به کودکانمان آموزش داده شود که از چیدن گل‌ها که با زحمت در مکانی برای تلطیف روح ما کاشته شده است خودداری کنند.

دبیر کمیسیون ماده 7 سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین بیان کرد:  همچنین درختان که با آن عظمت گه گاه در گرمای آفتاب، بر بالای سر ما سایه‌ای آرامش دهنده دارند، اگر ارزش درختان را بدانیم هرگز از شاخه‌های آن برای روشن کردن آتش و یا بستن تاب برای بازی کودکمان و یا حتی خودمان استفاده نمی‌کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه محافظت از گیاهان یک از نشانه‌های فرهنگ و تفکر ماست، اضافه کرد: روشن کردن آتش در فضای سبز نه تنها موجب کمک به آلودگی شهرها می‌شود بلکه نقطه آغاز یک فاجعه نیز می‌تواند باشد.

وی اضافه کرد: اگر کمی فکر کنیم هرگز محل زندگی خود را به خاطر چند ساعت تفریح به جهنم تبدیل نمی‌کنیم.

انتهای پیام/77002/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول