اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل:

مساحت فضای سبز اردبیل به 310 هکتار می‌رسد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: با افتتاح پروژه‌های توسعه فضای سبز در سال‌جاری مساحت فضای سبز اردبیل به 310 هکتار افزایش می‌یابد.

مساحت فضای سبز اردبیل به 310 هکتار می‌رسد

حمید رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما بیش از این 290 هکتار فضای سبز داشتیم که با پیش‌بینی توسعه 20 هکتار فضای سبز در هر سال و اقدامات انجام شده در سال‌جاری این میزان فضای سبز به 310 هکتار افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال 20 هکتار توسعه فضای سبز وعده داده شده را محقق کرده و تحویل مردم دهیم تا هموطنان بتوانند از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.

رفیعی با ابراز خرسندی از انتخاب مجدد صدیف بدری به عنوان شهردار اردبیل، این انتخاب را مایه سرور و خوشحالی مردم اعلام کرد و افزود: با نظرسنجی‌های انجام شده مردم از عملکرد شهرداری اردبیل رضایت چشمگیری دارند.

این مسئول در مورد ساماندهی رودخانه بالیقلو و محدوده آن خاطر نشان کرد: محدوده عبور رودخانه بالیقلو چایی از داخل شهر اردبیل و از ابتدای منطقه پل هوایی واقع در جاده تبریز تا پل احداثی واقع در کمربندی دوم در شهرک زرناس است.

وی اضافه کرد: برنامه سازمان برای فضاسازی، احیا، بازسازی و اصلاح طرح ساماندهی بالیقلو چایی از اول پل عطایی در خیابان عطایی تا پل زرناس در کمربندی دوم شهرک زرناس است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل بیان کرد: به این ترتیب کل مساحت بهسازی شده در این منطقه 36.5 هکتار می‌باشد.

رفیعی یادآور شد:‌ از سال‌های پیش چاه‌های عمیقی در محدوده رودخانه برای آبیاری فضای سبز حفاری شده بود که اکنون نیز از آب این چاه‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برای آینده برنامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای در دست اجرا داریم که با عنوان برداشت از آب شورابیل و بالیقلو چایی است تا از آن برای آبیاری فضاهای سبز شهر استفاده کنیم به طوریکه طی چند روز آینده برداشت از آب شورابیل به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

رفیعی در ادامه سخنان خود گفت: مشکل جلبک‌ها مربوط به فضای سبز نیست وقتی که آب بالیقلو چایی راکد می‌شود به رشد جلبک‌ها دامن می‌زند که بهترین راه برای جلوگیری از رشد آنها جاری شدن آب به صورت مداوم است.

وی افزود: قرار است با توافق شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری در هر ثانیه یک متر مکعب آب در بالیقلو چایی جریان پیدا کند تا علاوه بر زیبایی این رودخانه روستاهای پایین دست شهر اردبیل نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

این مسئول اظهار داشت:‌ امسال به دلایلی این کار ممکن نشد و با قطع جریان آب و گرمای هوا شاهد رشد سریع جلبک‌ها در رودخانه هستیم.

رفیعی در پایان تصریح کرد:‌ شهرداری و شورای شهر در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی دقیقی داشتند و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که کمربندی سبز اردبیل اجرایی و عملیاتی شده باشد.

انتهای پیام/62003/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول