اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین ‌اجتماعی هرمزگان اعلام کرد

کمک هزینه ازدواج، هدیه‌ای به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان کمک هزینه ازدواج را به عنوان هدیه و شادباشی توصیف کرد که این سازمان بیمه‌گر به بیمه‌شدگان تازه داماد و نوعروس تحت پوشش خود پرداخت می‌کند.

کمک هزینه ازدواج، هدیه‌ای به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی صبح امروز طی نشستی که به مناسبت گرامی‌داشت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ملی ازدواج در اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان برگزار شد، طی سخنانی بر لزوم فراهم کردن شرایط مناسب از سوی دستگاه‌ها برای تشکیل خانواده توسط جوانان تاکید کرد.

وی افزود: کمک هزینه ازدواج از جمله ده‌ها خدمات سازمان تامین اجتماعی است که به بیمه‌شدگان واجد شرایط که برای نخستین بار تشکیل خانواده می‌دهند، پرداخت می‌شود و مبلغ آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق فرد بیمه شده است.

به گفته این مسئول، مزد یا حقوق متوسط هر بیمه شده از تقسیم کردن مجموع حقوق دریافتی بیمه شده در دو سال قبل از ازدواج که بر مبنای آن از وی حق بیمه کسر شده است، بر عدد 24 به دست می‌آید.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که مبلغ کمک هزینه ازدواج محاسبه شده از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج کمتر باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می‌یابد.

وی شرایط پرداخت این کمک هزینه به بیمه‌شدگان را در چهار بند عنوان کرد و گفت: نخستین شرط آن است که بیمه شده برای نخستین ازدواج خود، متقاضی بهره‌مندی از این تسهیلات باشد. دوم اینکه عقد ازدواج از نوع دایم بوده و در دفاتر رسمی به ثبت رسیده باشد.

حیدری ادامه داد: همچنین در تاریخ ثبت ازدواج، نباید رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع شده باشد و در آخر نیز، بیمه‌شده در پنج سال پیش از ازدواج، باید سابقه حداقل 720 روز کار و پرداخت حق بیمه داشته باشد. 

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در پایان از بیمه شدگان واجدالشرایطی که متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات کمک هزینه ازدواج هستند، خواست تا با در دست داشتن مدارک خود شامل اصل و تصویر دفترچه درمانی، اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه بیمه شده و همسر و اصل و تصویر عقد‌نامه به شعبه‌ای که حق بیمه آنها پرداخت می‌شود، مراجعه نمایند.

انتهای پیام/88001/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول