اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

پوشش بیمه واحدهای مسکونی روستایی در گلستان رضایت‎بخش نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: به رغم پیگیری‎های جدی کارگروه بیمه استان، پوشش بیمه واحدهای مسکونی روستایی در گلستان رضایت‌بخش نیست.

پوشش بیمه واحدهای مسکونی روستایی در گلستان رضایت‎بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قاسم سمیعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق شرقی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار داشت: بررسی‎ها نشان می‎دهد، تاکنون درصد اندکی از واحدهای مسکونی روستایی استان بیمه شده‎اند که این میزان بیمه، تضمین‌کننده ضریب امنیت روستاها نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه طرح مقاوم‎سازی واحدهای مسکونی روستاها در قالب اعطای وام‌های کم‎بهره در استان اجرا شده اما درصد زیادی از واحدهای مسکونی از استحکام لازم برخوردار نیستند.

سمیعی یادآور شد: با توجه به این موضوع، بیمه واحدهای مسکونی در روستاها یک ضرورت عقلانی به شمار می‎رود.

وی با اشاره به برنامه‎ریزی‎های کارگروه بیمه استان برای تسهیل در روند بیمه واحدهای مسکونی استان تصریح کرد: در قرارداد بیمه واحدهای مسکونی با شرکت‎های بیمه‎ای، حق بیمه حداقلی و حذف ماده 10 قانون بیمه گنجانده شده است.

بیمه واحدهای مسکونی با پوشش 10 بلای طبیعی در گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به دیگر جزئیات قرارداد با شرکت بیمه‎ای در سطح استان، اذعان داشت: در این قرارداد بیمه، 10 نوع بلای طبیعی با تعهد حداقل 80 میلیون ریال جبران خسارت تعبیه شده که این میزان تعهد به درخواست بیمه‎گذار و افزایش مبلغ حق بیمه واریزی قابل افزایش است.

سمیعی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط مناسب، انتظار می‎رود با همکاری مسئولان مرتبط و همراهی روستاییان استان، بیمه واحدهای مسکونی این مناطق انجام پذیرد.

دفتر روستایی استانداری پیگیر بیمه واحدهای مسکونی روستایی گلستان

وی با اشاره به تاکید استاندار گلستان بر تحت پوشش قرار دادن واحدهای مسکونی در روستاها افزود: براساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در زمینه بیمه واحدهای مسکونی روستایی، دفتر روستایی استانداری مجری و پیگیر این مصوبه تعیین شد که قرار است در جلسه بعدی شورا، گزارش اقدامات خود را ارائه کند.

سمیعی متذکر شد: از مزایای بیمه واحدهایی که دچار حادثه شده‎اند این است که آنان می‎توانند در کمترین فرصت ممکن نسبت به دریافت هزینه خسارات خود اقدام کنند.

بیمه مبتنی بر سیاست‌های پیشگیرانه دولت است

وی ادامه داد: با وجود این شرایط آسان و خطری که هر لحظه استان را در این عرصه تهدید می‎کند، روستاییان نسبت به تحت پوشش قرار دادن اماکن مسکونی خود اقدام کنند.

سمیعی با تاکید بر این موضوع که رویکرد دولت در جبران خسارت‌ها به سمت بیمه است، افزود:  این رویکرد در مسیر ترویج بیمه، ایجاد اطمینان مبتنی بر سیاست‌های پیشگیرانه است.

  همچنین نماینده مدیریت بحران در کارگروه تخصصی بیمه و بازتوانی استان گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه بیمه در جبران خسارات بلایای طبیعی اذعان داشت: بهترین راهکار برای جبران خسارت‎ها و گریز از استرس ناشی از حوادث طبیعی روی آوردن به بیمه همگانی است.

علی‌اصغر میرزایی اضافه کرد: در سال گذشته تقریباً همه شهرهای استان تحت پوشش بیمه واحدهای مسکونی قرار گرفتند و انتظار می‎رود در سال‌جاری نیز این رویه تداوم داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دهیاران و مدیریت دفتر روستایی استانداری گلستان این رویه در روستاهای استان نیز ادامه یافته و تمامی روستاهای استان تحت پوشش بیمه اماکن مسکونی قرار گیرند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول