اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

عدم خودباوری علت بیکاری جوانان است

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه عدم خودباوری علت بیکاری جوانان است، گفت: اگر اعتماد به نفس و اراده در یک فرد ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

عدم خودباوری علت بیکاری جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولان کمیته امداد امام خمینی مازندران و شهرستان میاندرود اظهار داشت: جای شکرگذاری است که دغدغه اصلی مدیران ما علاوه بر مشکلات مادی، تلاش برای سالم نگه‌داشتن روح و روان مردم است.

امام جمعه شهرستان میاندرود با بیان اینکه تلاش در راستای اعتمادسازی بسیار قابل ارزش است، افزود: اگر اعتماد به نفس و اراده در یک فرد ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم خودباوری علت بیکاری جوانان است، گفت: اگر افراد به این باور برسند که کار فقط پشت میزنشینی نیست، صاحب شغل می‌شوند.

امام جمعه شهرستان میاندرود گفت: اینکه مبلغی پول به شخصی داده شود تا برای خود کاری دست و پا کند مشکلی را حل نمی‌کند بلکه ایجاد اراده در افراد و تقویت حس اعتماد به نفس است که می‌تواند مشکلات حوزه اشتغال را حل کند.

رسولی به باور رساندن افراد پس از آموزش‌ها را دلیل اصلی موفقیت پایدار دانست و تصریح کرد: اگر نگاه کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی تنها به پرداخت مستمری به افراد و نظارت بر آن خلاصه نشود و در پی تقویت باورهای افراد برای دستیابی به فرصت‌های بهتر باشد، توفیق بیشتری حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز اگر کسی اعلام کند که من مددجوی کمیته امداد هستم نگاه منفی به سمت او است، افزود: اعتقاد دارم که مردم و برخی از مسئولان از عملکرد این نهاد اطلاعی ندارند و اگر اطلاع‌رسانی در این امر صورت پذیرد، دیگر کسی از بیان این موضوع احساس خجالت نمی‌کند.

امام جمعه میاندرود گفت: با حمایت‌های مالی، کمیته امداد هرگز نمی‌تواند نماینده تربیت کند و یا یک دانش‌آموز را استاد دانشگاه کند بلکه این حمایت‌های معنوی و ایجاد حس خودباوری است که منجر به این امر می‌شود.

*کار کمیته امداد تقسیم پول نیست

وی با بیان اینکه اگر مردم توجیه شوند که کار کمیته امداد تقسیم پول صندوق صدقات بین مردم نیست، افزود: نگاهی که باعث تضعیف قشری از جامعه می‌شود باید اصلاح شود.

رسولی خدمات فرهنگی این نهاد را قابل توجه دانست و گفت: با وجود این نگاه‌های منفی انجام اقدامات این چنینی می‌تواند امید را در دل مردم بیشتر کند.

وی ادامه داد: اگر امروز ضعف و سستی در جامعه مشاهده می‌شود به این دلیل است که امید به آینده و زندگی وجود ندارد چرا که چالش‌ها موانعی را ایجاد کرده‌اند که منجر به این مشکلات شده است.

امام جمعه میاندرود با اشاره به هفته ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: اگر نگاه مثبت در افراد ایجاد شود که زندگی مهریه بالا و جهیزیه آن‌ چنانی و یا برگزاری مراسم ازدواج در تالارهای گران قیمت نیست، امید در دل جوانان زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خواندن و نوشتن، آموزش‌ها گام به گام انجام می‌شود، افزود: باید به جوان آموزش‌های لازم داده شود تا بتواند پس از چند سال زندگی خود را به شیوه درستی اداره کند.

 رسولی به مشکلات زوج‌های جوان در کشور اشاره کرد و گفت: لازم است تا آموزش‌های مختلف احکام، روان‌شناسی و مسائل اجتماعی قبل از ازدواج، در حین دوران نامزدی و در دوران پس از ازدواج به جوانان داده شود.

وی همچنین در بحث آموزش‌های بهداشتی از برخی آموزش‌های صرف روان‌شناسی انتقاد کرد و گفت: در آموزش‌های دوران عقد و در زمانی که زوجین برای گروه خون می‌روند برخی مسائلی بیان می‌شود که جای تاسف دارد.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه این آموزش‌ها باید در راستای هدایت جوانان باشد، افزود: گاهی در این جلسات حرف‌هایی گفته می‌شود که زمینه‌های انحراف جوانان را فراهم می‌کند.

*کم شدن صله رحم یکی از عوامل تضعیف خانواده‌ها است

وی ایجاد کارگاه‌های آموزش خانواده را یکی از راهکارهای تداوم زندگی خانواده‌ها دانست و تاکید کرد: باید در این جلسات از روحانی و کارشناسان استفاده شود تا زمینه‌های لازم برای دانستن افراد فراهم شود.

رسولی ابراز داشت: در گذشته به علت اینکه جوانان با پدر و مادر و در خانه پدری زندگی می‌کردند مشکات کمتر بود چرا که بسیاری از این آموزش‌ها خود به خود منتقل می‌شد اما امروز دیگر بعد از عروسی هم امکان رفت و آمد کم شده است و گاهی پدر و مادرها فراموش می‌شوند.

وی کم شدن صله رحم را یکی از عوامل اصلی تضعیف نهادهای اجتماعی و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: چشم و هم‌چشمی‌ها و ترس از بار مالی این مهمانی‌ها دلیل کاهش ارتباطات شده است.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول