اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز ملی دامپزشکی صورت گرفت

توزیع بسته آموزشی بین دانش‌آموزان زلزله‌زده دشتی

همزمان با روز ملی دامپزشکی، بیش از 750 بسته آموزشی بین دانش‌آموزان مدارس زلزله‌زده شهرستان دشتی توزیع شد.

توزیع بسته آموزشی بین دانش‌آموزان زلزله‌زده دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، به مناسبت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی بیش از 750 بسته آموزشی به همت مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بین دانش‌آموزان مدارس زلزله‌زده شهرستان دشتی توزیع شد.

در این آیین که مدیرکل دفتر دارو و درمان دامپزشکی کشور نیز حضور داشت، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: امروز بین تمام دانش‌آموزان مدارس شنبه، سنا، درویشی، ناصری، باغان و چند روستای بخش شنبه و طسوج بیش از 750 بسته آموزشی توزیع شد.

مرتضی بحرانی یادآور شد: این بسته‌های آموزشی شامل دفتر، خودکار، مداد، خط‌کش و پاک‌کن است.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز اذعان داشت: در حال حاضر بیش از 95 درصد نیاز کشور به داروهای دامی در داخل کشور تولید می‌شود.

محمد حبیبی ادامه داد: در حال حاضر 45 کارخانه داروسازی، 35 کارخانه مکمل‌سازی، 14 کارخانه ماده اولیه‌ساز و سه کارخانه واکسن‌سازی در کشور فعال است.

وی متذکر شد: داروهای دامی نه تنها نیاز کشور را تأمین می‌کند؛ بلکه به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: امسال به مناسبت روز ملی دامپزشکی از 6 قلم داروی دامی که برای اولین بار در داخل کشور تولید می‌شود، رونمایی خواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: تولید این داروها می‌تواند کمکی برای تأمین بهداشت دامی در کشور باشد.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی افزود: در حال حاضر یک هزار و 400 داروخانه دامی در کشور فعال است که داروهای دامی را عرضه می‌کنند.

حبیبی با بیان اینکه تمام داروها باید به صورت استاندارد حمل شود، اذعان داشت: 30 شرکت پخش سراسری دارویی، دارو را در اختیار 160 شرکت پخش استانی قرار می‌دهند و این پخش‌های استانی موظفند داروهای مورد نیاز داروخانه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: دامداران کشور داروهای مورد نیاز خود را از طریق داروخانه‌های معتبر تأمین کنند و توصیه می‌شود از خرید داروهایی که غیرمجاز و به‌ صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، خودداری کنند.

حبیبی بیان کرد: استفاده از داروهای غیرمجاز و قاچاق باعث خسارات جبران‌ناپذیری به دامداران می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری بین انسان و دام کدام است؟ گفت: بیماری‌های مختلفی بین انسان و دام به صورت مشترک وجود دارد که مهم‌ترین و شایع‌ترین آن را می‌توان بروسلوز نام برد.

حبیبی در پایان افزود: بیماری بروسلوز بیشتر از شیر خام و همچنین مصرف شیر غیرپاستوریزه، پنیر و سایر لبنیات و گوشت‌های تأیید نشده منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در پایان متذکر شد: تمامی گوشت‌هایی که با مجوز سازمان دامپزشکی وارد کشور می‌شوند با نظارت کامل این سازمان ترخیص می‌شوند.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول