اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد کرمان تأکید کرد

انجام مشاوره شغلی متقاضیان اجرای طرح خودکفایی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: متقاضیان اجرای طرح خودکفایی باید دقت بیشتری داشته باشند و آموزش و مشاوره شغلی لازم را انجام دهند.

انجام مشاوره شغلی متقاضیان اجرای طرح خودکفایی

محمد علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت امروز کارگروه اشتغال جنوب کرمان با میزبانی شهرستان جیرفت برگزار شد و از همه مدیران، کارشناس مسئولان خودکفایی و ناظران فنی جنوب کرمان دعوت کردیم که پیرامون اشتغال سال 92 کمیته امداد نظراتی داشته باشند.

وی افزود: در جنوب کرمان، شهرستان رودبار تلاش بیشتری در زمینه خودکفایی داشته و سال 90 در زمینه ایجاد خودکفایی رتبه نخست را در استان داشته، در سال 91 که طرح اشتغال روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر را در دستورکار داریم، شهرستان رودبار بالاترین ثبت‌نام را داشت.

علیزاده با اشاره به وضعیت همکاری بانک‌ها در زمینه خودکفایی با کمیته امداد در این منطقه، خطاب به کارکنان بانک‌ها ابراز داشت: از همه بانک‌هایی که در جنوب استان کرمان فعالیت می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: در سال 91 در استان بیش از 87 میلیارد تومان جذب منابع بانکی با همت و تلاش این بانک‌ها داشتیم که تلاش برخی در این راستا کمتر و برخی بیشتر بود، اما در مجموع کار بانک‌ها در این راستا رضایت‌بخش است و انتظار ما این است که در جذب منابع سال جاری همت و همکاری بیشتری داشته باشند.

علیزاده اضافه کرد: وضعیت تولیدات روستایی به حدی است که هیچ محصولی روی دست تولیدکنندگان نمی‌ماند، وضعیت بازار خوب است؛ مگر در بحث محصولات کشاورزی که در برخی موارد در کاشت مشکل است که باید جهاد کشاورزی در این زمینه کمک کند که با ارائه الگوی کشت این ساختار مقداری ترمیم شود و مشکلی در این زمینه نباشد.

وی بیان داشت: در همه شهرستان‌ها تقسیم‌بندی اعتبارات انجام و اعتبار لازم تخصیص داده شده، اما اعلام کردیم که حوزه جنوب استان کرمان با توجه به مشکلات خشکسالی‌های پی در پی، سرمازدگی و بلایای طبیعی به تناسب فعالیتی که انجام می‌دهند، این منابع برای آنها تأمین می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان ابراز داشت: هدف کمیته امداد کمک به خانواده‌هایی است که گرفتار و مستمند هستند و اکثراً خانواده‌های بی‌سرپرست هستند که هیچ منبع درآمدی ندارند و باید از خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول