اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین خبر داد

افزایش 28 درصدی پرونده‌های خانواده در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص آمار طلاق در دادگستری کل این استان گفت: طی 6 ماه گذشته دو هزار و 58 پرونده به محاکم خانواده وارد شده که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

افزایش 28 درصدی پرونده‌های خانواده در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری اظهار داشت: موضوعاتی از جمله عدم آگاهی زوجین به اصول زندگی، نداشتن مهارت‌های زندگی و نحوه تعامل و برخورد با یکدیگر، نداشتن شناخت کافی زوجین از فرهنگ و شخصیت یکدیگر و نداشتن صداقت کافی زوجین از مهم‌ترین عوامل درونی خانواده‌هاست که منجر به جدایی می‌شود.

وی افزود: خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان‌هاست و به تجربه ثابت شده که کودک در محیط و فضای خانوادگیِ سالم بهتر رشد کرده و تکامل و تعالی می‌یابد، بدیهی است فرزندانی که در محیط خالی از عشق و دلبستگی خانوادگی تربیت و بزرگ شوند در معرض بحران‌های عاطفی و روحی بسیاری قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص آمار طلاق در دادگستری کل این استان گفت: طی شش ماه گذشته دو هزار و 58 پرونده به محاکم خانواده وارد شده که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است، این افزایش نگران‌کننده است و باید بررسی‌های کارشناسانه در خصوص علل افزایش و راهکارهای پیشگیری و رفع آن صورت گیرد.

انصاری افزود: یک هزار و 862 پرونده نیز در مدت شش ماه نخست سال جاری مختومه شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/77002/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول