اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تکاب:

بلایای طبیعی 8 میلیارد ریال خسارت به تکاب وارد کرد

فرماندار تکاب گفت: بلایای طبیعی بیش از 8 میلیارد ریال خسارت در نیمه نخست سال جاری به تکاب وارد کرد.

بلایای طبیعی 8 میلیارد ریال خسارت به تکاب وارد کرد

 محمدعلی داعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سیلاب و خشکسالی مهم‌ترین بلایای طبیعی هستند که تکاب را تهدید می‌کنند.

وی صاعقه و سرمازدگی محصولات کشاورزی را از دیگر بلایای مورد تهدید این شهرستان نام برد و افزود: بر اثر بارش سنگین تگرگ و رانش زمین نیز هر سال خسارات سنگینی به اراضی کشاورزی تکاب وارد می‌شود.

داعی مجموع خسارت وارده ناشی از وقوع بلایای طبیعی در نیمه نخست سال جاری را افزون بر 8 میلیارد و 787 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: این میزان خسارت بر اثر وقوع سوانح طبیعی، بر بخش کشاورزی و تأسیسات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن وارد شده است.

وی بر لزوم حمایت از سانحه‌دیدگان ناشی از وقوع بلایای طبیعی تأکید کرد و افزود: برای جبران خسارت افراد خسارت‌دیده از حوادث و بلایای طبیعی، مبلغ 300 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه مبالغ پرداختی، از محل اعتبارات مدیریت بحران تکاب پرداخت شده است، تصریح کرد: 11 میلیارد ریال نیز از محل صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارت مردم در سال جاری در نظر گرفته شده است.

داعی ادامه داد: در مرحله نخست، مبلغ یک میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است که مبلغ باقی‌مانده نیز تا پایان آبان ماه سال جاری به حساب خسارت‌دیدگان پرداخت می‌شود.

وی بر لزوم ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم، به هنگام بروز بلایای طبیعی تأکید کرد و افزود: در این راستا کلاس‌ها و دوره‌های متعدد آموزشی برای شهروندان، به ویژه دانش آموزان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شده است.

داعی همچنین به برگزاری مانورهای مختلف اعضای مدیریت بحران شهرستان تکاب در حوزه‌های گوناگون نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری این مانورها توانسته تا حد زیادی در ارتقای آگاهی مردم برای نحوه عملکرد آنها به هنگام بروز بلایای طبیعی موثر واقع شود.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول