اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار خوی:

گستره جغرافیایی اجرای برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی افزایش یابد

معاون فرماندار خوی خواستار افزایش گستره جغرافیایی اجرایی برنامه های هفته کاهش بلایای طبیعی در خوی شد.

گستره جغرافیایی اجرای برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، میرسیاوش اسبقی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خوی که با حضور اعضای دستگاه‌های عضو این شورا و کار گروه‌های شهرستان و با هدف بررسی برنامه‌های شهرستان خوی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: گستره جغرافیایی اجرای برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی در شهرستان خوی افزایش می‌یابد.

وی افزود: این تصمیم با هدف کاهش تراکم فعالیت‌های تعریف شده، جلوگیری از انجام عجولانه آن‌ها و افزایش اثربخشی و کیفیت برنامه‌ها اتخاذ شده است که در سطوح روستاها و بخش‌های شهرستان اجرا خواهد شد.

اسبقی با تاکید بر پرهیز از نمایشی شدن مانورها و تلاش برای کاربردی شدن آن‌ها، ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در تعریف برنامه‌هایشان به توان اجرایی و امکانات دستگاه‌هایی چون اورژانس، آتش نشانی و امداد و نجات توجه لازم را مبذول دارند.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خوی تمرکززدایی و تسری دادن برنامه‌ها به بخش‌های چهارگانه شهرستان خوی و مناطق روستایی را ضروری عنوان و اضافه کرد: بایستی در برنامه‌های امسال، از تجربه سال‌های گذشته و نیز نقاط قوت برنامه‌های سایر استان‌ها و کشورهای موفق در حوزه مدیریت بحران استفاده شود.

اسبقی عملکرد موفق دستگاه‌ها در اجرای مانورهای میدانی و دور میزی را مستلزم انجام ممارست و تقسیم کار مناسب دانست و تصریح کرد: تمام فعالیت‌ها به ویژه مانورها توسط تیم‌های ارزیاب با مدیریت دبیر شورای هماهنگی شهرستان براساس چک لیست‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از هفته کاهش بلایای طبیعی به عنوان فرصتی برای آشنایی نزدیک مدیران و تعامل دستگاه‌ها در خصوص نحوه برخورد با بلایای طبیعی، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدیریت بحران نباید درگیر روزمرگی و فرآیندهای اداری شود.

شایان ذکر است هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی که 18 تا 26 مهر برگزار می‌شود با شعار "انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع مخاطرات" نام گرفته است.

انتهای پیام/61001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول