اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

خشکسالی جنگل‌های گلستان را آسیب‌پذیر کرده است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: متأسفانه وقوع خشکسالی و نباریدن باران طی بهار و تابستان امسال جنگل‌های استان را آسیب‌پذیر کرده است.

خشکسالی جنگل‌های گلستان را آسیب‌پذیر کرده است

قاسم سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به خشک بودن علف‌های منطقه پارک ملی و بی‌احتیاطی افرادی که در جنگل‌ها تردد می‌کنند، این آسیب‌پذیری مضاعف شده است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی پارک ملی گلستان خاطرنشان کرد: طبق‌ گزارش‌های دریافتی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست استان در آماده‌باش کامل قرار دارند و به منطقه اعزام شده‌اند.

سمیعی با تاکید بر این موضوع که بین مدیریت بحران استان گلستان و خراسان شمالی تعامل خوبی برقرار است، از ارتباط تلفنی و مستمر بین این دو اداره‌کل خبر داد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با امکانات موجود بتوانیم دامنه آتش را مهار کنیم اما برخی مناطق صعب‌العبور برای اطفای حریق شرایط دشواری دارد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در مورد اینکه آیا از بالگرد برای اطفای حریق استفاده می‌کنید، افزود: اعزام بالگرد از اختیارات استاندار است و وی باید در این زمینه دستور صادر کند.

سمیعی یادآور شد: در حال طی کردن مسیر برای رسیدن به منطقه دچار حریق هستیم تا پس از بررسی منطقه نتایج حاصله را به استاندار گلستان برای تصمیم‌گیری در زمینه اقدامات بعدی انتقال دهیم.

انتهای پیام/83002/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول