اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار محلات:

افزایش آموزش‌های فراگیر موجب کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌شود

فرماندار محلات گفت: موثرترین روش برای کاهش اثرات بلایای طبیعی افزایش سطح آموزش‌های فراگیر در سطح جامعه است.

افزایش آموزش‌های فراگیر موجب کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامعلی یارمحمدی ظهر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان محلات اظهار داشت: بلایای طبیعی هیچگاه انسان را با خبر نمی‌کند، اما داشتن آگاهی در نحوه برخورد با بلایای طبیعی می‌تواند خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع پیشگیری، صدمات و خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی را به حداقل ممکن رسانده و این مهم نیازمند آگاهی و شناخت آحاد جامعه است.

فرماندار محلات با بیان اینکه ایران از نظر موقعیت جغرافیایی بر روی گسل‌های زلزله قرار دارد و یکی از حادثه‌‌خیزترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، گفت: با توجه به نوع بلایای طبیعی در کشور باید آموزش‌های ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفته شود و سطح آموزش آنان را افزایش داد.

یارمحمدی بر نقش آموزش در کاهش اثرات بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه‌های ویژه‌ای با هدف آگاهی ‌بخشی به شهروندان و کسب آمادگی‌ به منظور مقابله با بلایای طبیعی با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در سطح شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری سه مانور از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: کاهش خسارت‌های ناشی از بروز بلایای طبیعی نیازمند اصلاح ساختارها است و شهروندان باید با همراهی مسئولین امر اقدامات اساسی را برای پیشگیری، مدیریت و کنترل و کاهش خسارت‌های ناشی از این حوادث انجام دهند.

فرماندار محلات بر برگزاری مانورهای آمادگی در برابر حوادث طبیعی به منظور حفظ آمادگی مردم و نیروهای امدادی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها باید با آمادگی بالا در این مانور شرکت کنند.

وی ارائه آموزش‌های عملی مدیریت سوانح و سایر زمینه‌های مربوط به امداد و نجات در زمان حادثه، ترویج فرهنگ ایثار و کمک به دیگران در هنگام نیازمندی آنان و ترویج فرهنگ اتحاد و همدلی در مواقع بروز حادثه را از اهداف هفته ملی کاهش اثرات و بلایای طبیعی عنوان کرد.

انتهای پیام/87006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول