اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه ولایت صورت می‌گیرد

برگزاری دومین همایش ملی کویر نوردی در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از برگزاری دومین همایش ملی کویر نوردی در دهه ولایت خبر داد و گفت: این همایش به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

برگزاری دومین همایش ملی کویر نوردی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرشته اسدزاده پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی همایش ملی کویر نوردی اظهار داشت: به مناسبت هفته‌ولایت دومین همایش ملی کویر نوردی در خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در نخستین همایش کویرنوردی که سال گذشته به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد بسیاری از ظرفیت‌های این شهرستان به جامعه هدف شناسانده شد و بر همین اساس از یکم تا سوم آبان‌ماه جاری دومین همایش ملی کویر نوردی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری این‌گونه همایش‌ها می‌تواند در مباحث فرهنگی و اجتماعی استان تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: برگزاری این همایش مصادف شده است با دهه ولایت که این تداخل زمانی می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد فضای رفتار علوی و ترویج فرهنگ اسلامی و ولایی باشد.

اسدزاده افزود: برگزاری همایش‌های ملی کویرنوردی از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند منافع ملی و منطقه‌ای برای خراسان جنوبی داشته باشد و از سوی دیگر در بحث اشتغال‌زائی نیز کمک حال قشر مهمی از جامعه باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حوزه معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با همکاری سازمان میراث فرهنگی‌، اداره کل عشایر، صدا و سیما، هلال احمر، شرکت آب منطقه‌ای، آموزش و پرورش و بخش خصوصی دفاتر گردشگری استان از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: کمیته امنیت کویر نوردی به صورت دائمی در شهرستان‌های طبس‌، نهبندان‌، زیرکوه فعال می‌شود تا تمهیدات لازم برای بهتر برگزار شدن این‌گونه همایش‌ها صورت پذیرد.

وی در پایان اذعان داشت:‌ در این همایش به منظور حفظ ارزش‌های اسلامی چادرهای ویژه انجام فرایض دینی بر پا می‌شود و روحانیونی نیز برای پاسخگویی به مسائل شرعی شرکت کنندگان در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام/69014/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول