اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین:

قزاقستان توانمندی‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: قزاقستان با مساحتی بیش از دو میلیون و 700 هزار مترمربع توانمندی‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد.

قزاقستان توانمندی‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا کشاورز قاسمی صبح امروز در جلسه بررسی همکاری‌های تجاری و صنعتی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار داشت: قزاقستان با مساحتی بیش از دو میلیون و 700 هزار متر مربع توانمندی‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد.

کشاورز قاسمی افزود: رشد تولید ناخالص داخلی و اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار خارجی در این کشور به خوبی مشهود است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل میز کشور قزاقستان در قزوین بیان کرد: این میز با هدف بررسی موانع و مشکلات توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی راه‌اندازی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: با تشکیل این میز ظرفیت‌های توسعه روابط تجاری دو کشور، وضع موجود تجاری، راهکارهای ایجاد شرکت‌های مشترک، سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات مهندسی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازرگانی و صادرات کالا بررسی کارشناسی شده و تسهیلات لازم برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌شود.

کشاورز قاسمی اضافه کرد: هیئت تجاری قزاقستان در سفری که به استان قزوین داشتند، از چند واحد صنعتی و طرح‌های عمرانی در دست اجرا در شهر قزوین با بخشی از توانمندی‌های صنعتی و مدیریت شهری آشنا شدند.

این مسئول با بیان اینکه قزاقستان ظرفیت‌های زیادی برای حضور فعالان اقتصادی استان قزوین دارد، عنوان کرد: با روند روبه رشد این کشور می‌توانیم زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک را بیش از پیش با تجار قزاق فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با اشاره به مشترکات دینی و مذهبی بین دو کشور اظهار کرد: با وجود مشترکات دینی و فرهنگی و مرزهای آبی گسترده ایران و قزاقستان، حجم مبادلات کنونی راضی کننده نیست و باید افزایش یابد.

به گفته کشاورز قاسمی قزاقستان در میان کشورهای مشترک‌المنافع و WTO جایگاه خوبی دارد که می‌تواند برای صدور کالاهای ایرانی با برند مورد نظر مشتریان اروپایی مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی شرکت‌های EMC حلقه رابط بین تجار و شرکت‌های ایرانی و قزاقستان زمینه توسعه روابط تجاری و افزایش صادرات و واردات بین طرفین فراهم شود.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول