اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

تصویب اجرای 28 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از تصویب اجرای 28 پروژه عمرانی، سرمایه‌گذاری و طرح جامع و تفصیلی در دو شهر استان خبر داد.

تصویب اجرای 28 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: راهبرد توسعه استان در مناطق مختلف باید منطبق با ظرفیت‌ها و براساس منطق کارشناسی صورت پذیرد.

وی افزود: توجه به ممنوعیت بارگذاری طرح‌ها در نواحی بلوکه شده معدنی استان، تامین منابع آبی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و رعایت مفاد ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص تدوین پیوست فرهنگی براساس نظام‌نامه پیوست فرهنگی طرح‌های کلان کشور از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به محدودیت منابع مالی و تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات موجود و تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تلاش در راستای استحکام منابع درآمدی کنونی از جمله اولویت‌هایی است که انتظار می‌رود در سطح کلان و از طریق مجلس شورای اسلامی با جدیت دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که با گذشت شش ماه از سال تنها 13 درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته است، ابلاغ دیرهنگام اعتبارات و پایین بودن میزان تخصیص را از مهم‌ترین عوامل تاخیر در اجرای پروژه‌ها برشمرد.

فروزان‌مهر با اشاره به نظارت دقیق دیوان محاسبات استان بر عملکرد بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی در زمینه استفاده بهینه از اعتبارات، از ادارات خواست تا مفاد موافقت‌نامه‌های مبادله شده را رعایت کنند.

تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر گلمکان و طرح جامع شهر باخرز از جمله مصوبات این جلسه بود.

28 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در سطح استان شامل احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی در محور فریمان ـ تربت جام و تربت حیدریه ـ دولت‌آباد، طرح ترمینال پسته در شهرستان مه‌ولات، احداث مجتمع توریستی در تربت جام، جایگاه دو منظوره سوخت در بردسکن، مجتمع گردشگری در شاندیز، توسعه شهرک صنعتی در تربت حیدریه از دیگر مواردی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان 66 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم که به منظور ایجاد توازن، کاهش شکاف توسعه‌ای و رسیدن برخی شاخص‌ها در مناطق کمترتوسعه‌یافته به میانگین کشور تخصیص یافته، توزیع شد.

بر این اساس اعتبارات یادشده به نسبت 17.9 درصد به حوزه  اجتماعی، 8.8 درصد به حوزه اقتصادی و 73.3 درصد به حوزه زیربنایی اختصاص یافت.

اجرای 123 پروژه آبفای روستایی در استان با هدف رفع مشکل تامین آب شرب در روستاها با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 10 و 12 مدیریت بحران نیز مورد موافقت اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه قرار گرفت.

انتهای پیام/2202/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول