اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

تغییر مدیرانی که به سرمایه‌گذاری قفل زده‌اند/درب اتاق استاندار همیشه باز است

استاندار خراسان شمالی وجود مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری در استان را یک مانع برای توسعه این بخش دانست و گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها در بخش سرمایه‌گذاری مشکل ایجاد کرده و قفل زده‌اند که باید این مدیران تغییر کنند.

تغییر مدیرانی که به سرمایه‌گذاری قفل زده‌اند/درب اتاق استاندار همیشه باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدعلی‌اکبر پرویزی در جمع شماری از فعالان توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: این دستگاه‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که متأسفانه موجبات دلسردی سرمایه‌گذاران را فراهم کرده‌اند.

وی بر ورود سرمایه‌گذاران بومی خراسان شمالی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: البته این نیازمند اعتمادسازی و همراهی با سرمایه‌گذاران است.

* باید تغییرات مدیریتی در استان را بپذیریم

پرویزی در ادامه با اشاره به روی کار آمدن دولت یازدهم و انتصاب مدیران در سطوح مختلف اظهار کرد: باید تغییرات را بپذیریم در عین حال که برخی باید توقعات خود را تعدیل کنند.

وی نگاه مدیریت استان را استفاده از نیروهای درون سازمانی و بومی در دستگاه‌های اجرایی خواند و گفت: تلاش خواهیم کرد تا از نیروهای معتدل استفاده کرده و نباید در انتصابات نگاه صرفاً سیاسی باشد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بنا داشته تا یک پایه‌گذار درست نیروهای بومی در خراسان شمالی باشیم، اظهار کرد: این موضوع از سوی استانداران گذشته نادیده گرفته شده و یا کم‌رنگ بوده است.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم با به‌کارگیری نیروهای بومی در رده‌های مختلف مسئولیت‌ها، از استانداری تا سایر دستگاه‌ها، برای آینده استان ظرفیت‌سازی و کادرسازی کنیم تا نیروهای استان در آینده سهم بیشتری را از مدیریت خراسان شمالی ایفا کنند.

پرویزی با تاکید بر اینکه کار من در این عرصه نسبت به قبل سخت شده است، گفت: دوستان سیاسی مختلفی به ما مراجعه کرده و موارد متعددی را مطرح می‌کنند.

* مشکلات استان ظرف 3 یا چند سال برطرف نمی‌شود

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه این استان با مشکلات مختلفی روبه‌روست، اظهار کرد: اینکه از ما انتظار داشته باشند تا مشکلات خراسان شمالی ظرف سه یا چند سال رفع شود، انتظار خوبی نیست، لیکن تلاش خواهیم کرد تا مشکلات را به حداقل رسانده و آن را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: البته ما تلاش داشته تا پایه‌گذار توسعه استان در ابعاد مختلف باشیم تا خراسان شمالی به آن جایگاهی که در شأن آن بوده، برسد.

به گزارش فارس، خراسان شمالی در 19 مرداد 83 تاسیس شده و تاکنون هفت استاندار را تجربه کرده که سیدعلی‌اکبر پرویزی نخستین استاندار بومی آن محسوب می‌شود.

* درب اتاق استاندار همیشه باز است

پرویزی در ادامه با اشاره به اینکه درب اتاق من همیشه روی دلسوزان توسعه استان باز است، گفت:‌ همواره از نظرات دلسوزان برای توسعه استان بهره خواهیم گرفت.

وی اهتمام خود برای رفع مشکلات و معضلات استان را برشمرد و افزود: اخیراً مشکل آرد شیروان با پیگیری‌های چند روزه رفع و کم‌ترین مشکل را در این زمینه داریم.

استاندار خراسان شمالی رفع مشکل پمپ بنزین گرمه جاجرم را از دیگر موارد پیگیری شده، عنوان کرد و گفت: سعی خواهیم کرد تا موانع به نتیجه مطلوب برسند و مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت صرفاً کارهای گذری و بدون کارشناسی نیست، اظهار کرد: اقدامات کارشناسی بر روی طرح‌ها از اولویت‌های طرح‌ها بوده تا آسیبی به اصل طرح‌ها نرسد.

پرویزی همچنین بر تغییر نگاه در حوزه شوراها هم تاکید کرد و گفت: شوراها باید نماینده مردم باشند در حالیکه تاکنون نمایندگان شهرداری بودند و قبلاً این نگاه به این حوزه سایه انداخته بود که بایستی تغییر کند.

انتهای پیام/63002/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول