اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 60 کیلوگرم

ستاره کاراته قم هفتمین کاراته‌کای برتر جهان شد

ستاره کاراته‌کای استان قم از سوی فدراسیون جهانی این رشته به عنوان هفتمین کاراته‌کای برتر دنیا در وزن خود معرفی شد.

ستاره کاراته قم هفتمین کاراته‌کای برتر جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که درخشش در رقابت‌های بین‌المللی لیگ جهانی کاراته در کشور ترکیه صعود کاراته‌کاهای کشورمان در رنکینگ فدراسیون جهانی این رشته را به دنبال داشت، امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته استان قم در مکان هفتم جهانی ایستاد.

البته در حالی که کاراته‌کاهای کشورمان به دلیل درخشش در لیگ جهانی ترکیه، صعود چشمگیری در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی داشتند، امیر مهدی‌زاده قهرمان وزن منهای 60 کیلوگرم سال 2012 کاراته جهان در پاریس فرانسه هنوز دوران نقاهت را سپری می‌کند.

با این حال در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته که پس از برگزاری لیگ جهانی ترکیه اعلام شد و نمایندگان کشورمان صعود قابل ملاحظه‌ای در این رده‌بندی داشتند، امیر مهدی‌زاده که بیش از هشت ماه است در هیچ رقابت رسمی به میدان نرفته، در بین هفت نفر برتر جهان قرار دارد.

در این رده‌بندی و در وزن منهای 60 کیلوگرم، هامون درفشی‌پور که در رقابت‌های بین‌المللی لیگ جهانی ترکیه با شکست دادن قهرمانان جهان و اروپا به مدال طلا رسید و با 118 پله صعود، بیشترین پیشرفت را در بین نماینده‌های کاراته کشورمان داشت و الان در رده چهل و دوم جای دارد اما همچنان مهدی‌زاده در این وزن با کسب رتبه هفتم بهترین جایگاه را در بین نمایندگان کشورمان در رده‌بندی فدراسیون جهانی به خود اختصاص داده است.

سجاد گنج‌زاده و بهمن عسگری با کسب نشان طلا در لیگ جهانی ترکیه 66 و 26 پله صعود داشتند و حسین سمندر با مدال نقره وزن 67 کیلوگرم لیگ جهانی تا رتبه هفتاد و دوم جهان بالا آمد، ضمن اینکه ذبیح‌اله پورشیب که برای نخستین‌بار در وزن جدیدش به میدان رفته بود نامش در رنکینگ وزن منهای 84 کیلوگرم به ثبت رسید.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم در حالی با رتبه هفتم بهترین کاراته‌کای ایرانی در رده‌بندی فدراسیون جهانی است که در این وزن کالویس کالینس از کشور لیتوانی با 5/3147 امتیاز در صدر قرار دارد و داگلاس سانتوز از کشور برزیل که در فینال رقابت‌های جهانی سال 2012 به مهدی‌زاده باخت و با کسب 2704 امتیاز در مکان دوم قرار گرفته و لوکا مرسا از کشور ایتالیا با 1858 امتیاز سوم است.

مهدی‌زاده در آبان‌ماه سال گذشته در جریان رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در شهر پاریس فرانسه توانست در فینال وزن منهای 60 کیلوگرم حریف برزیلی خود یعنی داگلاس سانتوز را شکست دهد و بعد از 6 سال ایران را صاحب نشان طلای جهان کند.

انتهای پیام/78002/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول