اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان

کاراته‌کاهای قمی به 3 مدال مسابقات سبک دای دو کاراته کشور دست یافتند

تیم اعزامی هیئت کاراته استان قم به پیکارهای قهرمانی سبک دای دو کاراته کشور موفق به کسب سه مدال نقره و برنز شد.

کاراته‌کاهای قمی به 3 مدال مسابقات سبک دای دو کاراته کشور دست یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یک بار دیگر موفقیت و درخشش کاراته‌کاهای قمی در مسابقات سبک‌های رشته کاراته در سطح کشور ادامه یافت و طی آن کاراته‌کاهای شایسته و توانمند قم توانستند در بین برترین‌های کشور به مدال دست یابند و افتخار آفرین شوند.

قم در کشور یکی از استان‌هایی است که به عنوان مهد رشته کاراته شناخته می‌شود و علاوه بر رقابت‌های داخلی که در قالب لیگ و قهرمانی کشور به انجام می‌رسد، کاراته‌کاهای قمی در سه دهه اخیر در مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی بارها برای ورزش کشورمان مدال کسب کرده‌اند.

به همین منظور کاراته در قم رشد بسیار خوبی یافته و کاراته‌کاهای قمی در طول سال در مسابقات مختلف این رشته از جمله سبک‌های کاراته شرکت می‌کنند در حالی که یکی از موفقیت‌های اخیر کاراته قم در سبک‌های این رشته به کسب سه مدال از مسابقات سبک دای دو کاراته باز می‌گردد.

این در حالی است که هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور سبک دای دو ایران با قهرمانی تیم تهران در سالن فدک تهران خاتمه یافت و در بخش انفرادی و در جدال چهره‌های مستعد از استان‌های مختلف سهم تیم اعزامی کاراته قم دو نشان نقره و یک برنز بود.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته، در این دوره از رقابت‌ها که در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان انجام شد، در پایان تیم تهران مقام قهرمانی را از آن خود کرد، مازندران بر سکوی دوم جای گرفت و تیم تهران (ب) موفق به کسب رتبه سوم شد.

رقابت‌های رده سنی نونهالان این مسابقات در اوزان منهای 20، 25، 30، 35 و به اضافه 35 کیلوگرم برگزار شد و تیم قم توفیقی در کسب مدال نداشت اما در پیکارهای رده سنی نوجوانان که در اوزان منهای 30، 35، 40، 45 و به اضافه 45 کیلوگرم برگزار شد، دو مدال نقره و برنز برای تیم قم به دست آمد.

در وزن منهای 40 کیلوگرم رقابت‌های رده سنی نوجوانان مسابقات قهرمانی سبک دای دو کاراته کشور در تهران، محمدرسول خوش‌لهجه از تیم کاراته استان قم در دیدار نهایی مغلوب میثم منتظر از تهران شد و بدین ترتیب به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره دست یافت.

همچنین در وزن به اضافه 45 کیلوگرم مسابقات کاراته قهرمانی سبک دای دو کاراته کشور امیرحسین نصراللهی با وجود شایستگی‌های زیادی که برای راهیابی به دیدار نهایی داشت در رده‌بندی موفق عمل کرد و با کسب نشان برنز به کار خود پایان داد.

آخرین مدال برای تیم اعزامی قم به سبک دای دو کاراته قهرمانی کشور در پایان پیکارهای رده سنی جوانان به دست آمد و طی آن در وزن منهای 50 کیلوگرم محمدجواد شاه علی با وجود راهیابی به دیدار نهایی و شانس بالایی که برای کسب مدال طلا داشت، به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد و با شکست برابر صالح حسنی از اصفهان صاحب نشان نقره این پیکارها شد.

انتهای پیام/78002/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول