اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه دانشجویان جدیدالورود صورت گرفت

برگزاری طرح «فرهنگ، پویایی، سلامت3» در دانشگاه سلمان فارسی

مدیر فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون از برگزاری طرح «فرهنگ، پویایی، سلامت3»، ویژه دانشجویان جدیدالورود با هدف پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری طرح «فرهنگ، پویایی، سلامت3» در دانشگاه سلمان فارسی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ابراهیم آروند با بیان اینکه دانشجویان جدیدالورود به دلایل مختلف از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مقابل اعتیاد هستند، اظهار داشت: لازم است دانشجویان جدیدالورود را با آموزش‌ها و مهارت‌هایی در زمینه مدیریت استرس، ارتباط مناسب بین فردی، ابراز وجود، کنترل تکانه، خودآگاهی هیجانی و ... با محیط جدید سازگار و آنان را در برابر اعتیاد مقاوم کرد.

مدیر فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: طرح «فرهنگ، پویایی، سلامت3» با اهداف و راهبردهای مختلفی از جمله کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان در زمینه‌های پرخطر محیط‌های آموزشی، تغییر نگرش‌ها و باورهای نادرست دانشجویان نسبت به مصرف مواد مخدر و مصون‌سازی آنان در مقابل فشار همسالان برای سوء مصرف مواد مخدر در دانشگاه برگزار می‌شود.

آروند افزود: این طرح به صورت کارگاهی برگزار می‌شود که در کارگاه «آموزش پیشگیرانه اولیه از اعتیاد» مطالبی در مورد شناخت مواد و عوامل خطر با تأکید بر فشار همسالان و عوامل محافظ ارائه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در کارگاه «آموزش مهارت‌های زندگی» مطالبی از سوی اساتید و متخصصان در موضوعات مدیریت استرس، ارتباط مؤثر فردی و اجتماعی به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول