اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کردستان خواستار شد

افزایش پست‌های قرنطینه دامپزشکی در گلوگاه‌های مرزی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان خواستار افزایش و فعال‌سازی پست‌های قرنطینه دامپزشکی به منظور مقابله با پدیده شوم قاچاق در سطح استان شد.

افزایش پست‌های قرنطینه دامپزشکی در گلوگاه‌های مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی یکشنبه شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان تشکیل شد، اظهار کرد: آسیب‌شناسی و شناخت نقاط ضعف و قوت در هر مسئله‌ای مسیر رسیدن به نتیجه مطلوب را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سال‌جاری بیش از سه هزار و 500 رأس دام زنده از مرزهای کردستان قاچاق شده‌ است، گفت: در سال‌های اخیر تجهیزات خوبی مانند دوربین‌های حرارتی که کوچکترین حرکت هر جانداری را هشدار می‌دهد، توسط فرماندهی مرزبانی استان خریداری و نصب شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: قاچاق این میزان دام از مرزهای استان با وجود اقدامات انجام شده، قابل قبول نیست و جلوگیری از آن نیازمند وحدت رویه بین دستگاه‌های ذیربط است.

بابایی با بیان اینکه برخی از ما گاهی اوقات وظایف اصلی خود را فراموش می‌کنیم، گفت: برای ریشه‌کن کردن معضل قاچاق تمام دستگاه‌های ذیربط باید براساس وظایف تعریف شده حرکت کنند.

وی تصریح کرد: بررسی دقیق میزان کشفیات نیروی انتظامی و مرزبانی در بحث قاچاق دام و برخورد با دستگاه‌های کم‌کار نقش مهمی در ریشه‌کن کردن قاچاق دام از مرزهای استان دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان خواستار افزایش و فعال‌سازی پست‌های قرنطینه دامپزشکی در سطح استان شد و افزود: برای مبارزه هدفمند با قاچاق دام باید پست‌های قرنطینه‌ای در گلوگاه‌های مرزی افزایش یابد.

بابایی بر تعیین تکلیف سریع محموله‌های قاچاق دام بدون صاحب تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون محموله‌های قاچاق توقیفی در معرض فساد نیازی به دستور دستگاه قضا ندارد و در کوتاه‌ترین زمان با نظر کارشناس تعیین تکلیف شوند.

وی در پاسخ به مطلب مدیرکل دام پزشکی استان مبنی بر برخورد دستگاه قضا در مورد تعیین تکلیف دام‌های قاچاق کشف شده، خاطرنشان کرد: تاکنون موردی اتفاق نیفتاده که به خاطر فروش دام‌های قاچاق ضبط شده دستگاه قضایی با شما برخوردی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده تام‌الاختیار دستگاه قضایی استان در این جلسه اعلام می‌کنم به محض کشف دام‌های قاچاق و تنظیم صورت جلسه، دام‌ها را فروخته و پول را تا تعیین تکلیف به حساب امانی واریز کنید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان می‌تواند دام‌های زنده غیرمجاز که توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط می‌شوند را پس از تعیین قیمت کارشناسی به کشتارگاه‌های هدف منتقل کند.

بابایی در پایان با بیان اینکه دستگاه قضایی با کسانی که با سهل‌انگاری زمینه افزایش پدیده قاچاق در استان را فراهم می‌کنند، برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: حرکت براساس چارچوب قانون مهم‌ترین اولویت دستگاه قضا در استان است.

انتهای پیام/79002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول