اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی نرماشیر:

آموزش نخستین گام پیشبرد اهداف دامپزشکی است

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: آموزش نخستین گام برای پیشبرد اهداف دامپزشکی است، زیرا آموزش هزینه زیادی ندارد و نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.

آموزش نخستین گام پیشبرد اهداف دامپزشکی است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: آموزش نخستین گام برای پیشبرد اهداف دامپزشکی است، زیرا آموزش هزینه زیادی ندارد و نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی ادامه داد: در راستای این مهم بیش از 30 کلاس آموزشی در حوزه‌های بهداشت، پرورش، بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و بهداشت فرآورده‌های خام دامی از جمله شیر، گوشت، تخم‌مرغ و ... ویژه اقشار مختلف جامعه طی سال جاری برگزار شده است.

جعفری افزود: آموزش یکی از ارکان مؤثر در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها است و نقش مهمی در راستای اهداف تعریف شده دامپزشکی دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر تأکید کرد: در صورت آگاهی و مساعدت همشهریان و دامداران می‌توان از بروز و شیوع بیماری‌ها در مراحل اولیه و با مختصر هزینه‌ای جلوگیری کرد.

جعفری متذکر شد: عدم آگاهی افراد نسبت به بیماری‌های دامی و مشترک با انسان سبب انتقال این بیماری‌ها به انسان می‌شود که می‌تواند، سلامت انسان‌ها را به خطر انداخته و به تبع آن صدمات جبران‌ناپذیری به بهداشت و سلامت جامعه وارد کند.

وی بیان داشت: شبکه دامپزشکی نرماشیر برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه اطلاعیه و بروشور بهداشتی را در صدر برنامه‌های کاری خود قرار داده و برای افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه بیماری‌های مشترک با همکاری اداراتی همچون بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی اهتمام لازم را انجام می‌دهد.

جعفری تصریح کرد: این شبکه از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح 50 روستای شهرستان اقدام به برگزاری کلاس آموزشی کرده که موضوعاتی شامل نحوه حمل بهداشتی دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، مدیریت بهداشتی دامداری‌ها، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از قبیل تب مالت، سل، شاربن، تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو، سالک، سیاه‌زخم و هاری و اصول بهداشتی در زمینه فرآورده‌های خام دامی بیان شده است.

انتهای پیام/80026/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول