اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین:

دوسالانه بین‌المللی فیلم کودک بهمن‌ ماه در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین از برگزاری دوسالانه بین‌المللی فیلم کودک در بهمن ‌ماه سال جاری خبر داد.

دوسالانه بین‌المللی فیلم کودک بهمن‌ ماه در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طیب ملک‌پور ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز جهانی کودک اظهار کرد: دومین دوسالانه «فیلم کودک برای کودک» بهمن ‌ماه سال جاری در صورت تأمین اعتبارات و امکانات به شکل بین‌المللی و در غیر این صورت در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی در خصوص تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های فیلم کودک در دیگر استان‌ها تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک برای کودک به صورت تخصصی به فیلم‌هایی می‌پردازد که سازندگان آن‌ها کودکان هستند؛ در حالی که جشنواره‌های استان‌های دیگر، فیلم‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهند که بزرگسالان در حوزه کودک تولید کرده‌اند.

این مسئول برگزاری هفتمین سوگواره فیلم عاشورایی را در قزوین مورد توجه قرار داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ساله این سوگواره را در سطح ملی با شرکت کانون‌های بیش از 25 استان کشور به اجرا در می‌آورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین همچنین ایجاد فضای نشاط با مشارکت کودکان در سراسر کشور را از اهدافی برشمرد که در کنار تلاش برای تقویت هماهنگی و همسویی سازمان‌های مؤثر و بخش‌های فعال در حوزه کودک، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیگیری می‌شود.

ملک‌پور ادامه داد: به همین منظور برای هفته کودک برنامه‌هایی از 15 تا 21 مهر ماه در نظر گرفته شده که با همکاری دستگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته این برنامه‌ها از روز 17 مهر ماه آغاز می‌شد که با توجه به مصادف شدن 15 مهر ماه امسال با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان نخستین تشکیل خانواده ولایی، 15 مهر ماه، روز کودک و خانواده نام گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین یادآور شد: برای روز شانزدهم این ماه با عنوان «کودک و بازی» با تولیت همه دستگاه‌ها، هفدهم با عنوان «کودک و سلامت» با تولیت دستگاه سلامت و نیز هجدهم با عنوان «کودک، طبیعت و میراث فرهنگی» با تولیت اداره کل میراث فرهنگی قزوین برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

ملک‌پور با اشاره به نامگذاری روز نوزدهم ماه جاری با عنوان «کودک و رسانه» و اجرای برنامه‌هایی از سوی سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: روز بیستم، «کودک و کتاب» و روز بیست و یکم «کودک و نیایش» نام گرفته است که ویژه‌برنامه‌هایی از سوی اداره کل ارشاد، تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در این دو روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول هفته کودک نمایشگاه کانون و آثار کانونی قزوین برای نمایش آثار کودکان و مربیان کانون‌های استان دایر است، اضافه کرد: در کنار آن مراسم جشن، کارگاه‌های زنده فعالیت‌های کانونی، پخش فیلم و مسابقات گوناگون در سراسر استان به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت و اجرای برنامه از سوی تریلی نمایش سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین در سطح شهر در طول هفته کودک گفت: محور برنامه‌های این هفته از سوی کارگروه کشوری کودک و نوجوان با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط با این حوزه مشخص شده و متولی اجرای آن آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/77011/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول