اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل:

خانواده‌ها به مانند ستاد فرهنگی کانون پرورش فکری هستند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: هر خانواده‌ای به مثابه ستاد فرهنگی کانون پرورش فکری است که باید مسئولیت خود را به شایستگی انجام دهند.

خانواده‌ها به مانند ستاد فرهنگی کانون پرورش فکری هستند

‌به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناهید اللهوردیزاده عصر امروز در جشن پایان کلاس‌های تابستانی کانون در اردبیل اظهار داشت: ما در ایام تابستان شاهد حضور و مشارکت بسیاری از علاقمندان به ویژه کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها و اردوهای ایام فراغت بودیم که با همراهی اولیا و اعضای کانون به شکل مطلوب و مناسب اجرایی و عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: کانون در همیشه زمان‌ها و ادوار نقش مهم و مؤثری را در رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان داشته و بسترها برای حرکت‌های اساسی و زیربنایی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین پایان کلاس‌های تابستان مرکز یک مشگین‌شهر با طبیعت پیوند خورد. اردوی فرهنگی، تفریحی یک روزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز یک مشگین‌شهر در منطقه تفریحی رودخانه قصابه برگزار شد. این اردو با هدف تشویق اعضا، تقویت روحیه تعاون و همکاری، ایجاد نشاط و شادی و ترغیب سایر اعضا به حضور بیشتر در فعالیت‌های کانون برگزار شد.

حضور فعال در جشنواره‌های رضوی، نظم و انظباط، حضور مستمر و مفید در کارگاه‌ها و رعایت اخلاق و ادب در برخورد با دوستان و مربیان از معیارهای انتخاب اعضا برای شرکت در این اردو بود. اعضا به همراه مربیان در منطقه تفریحی و گردشگری رودخانه قصابه حضور یافته و از امکانات تفریحی و وسایل بازی موجود در محوطه پارک استفاده کردند سپس مربیان مرکز در مورد بازی‌های محلی و تاریخچه آنها با اعضا صحبت کرده و به انتخاب اعضا بازی‌های بش‌داش، وسطی و... اجرا شد. مربیان مرکز در کارگاه بحث آزاد، موضوع محیط زیست و لزوم حفاظت از آن را مطرح کرده و موضوع بحث بهانه‌ای شد تا اعضا به پاکسازی قسمتی از منطقه رودخانه قصابه بپردازند.

این اقدام اعضا با استقبال اهالی محل مواجه شد و آنها نیز به همراه مربیان و اعضای مرکز یک مشگین‌شهر به جمع‌آوری زباله‌ها و پاکسازی منطقه پرداختند و در نهایت کیسه‌های جمع‌آوری شده به کامیون شهرداری تحویل داده شد.

در پایان اعضا با راهنمایی مربیان مجموعه‌ای از انواع برگ‌ها و چوب‌ها را جمع‌ کردند تا برای تهیه کاردستی در کارگاه‌های مربوطه مورد استفاده قرار گیرد. کلاس‌های تابستان مرکز پنج اردبیل در اردوی مشگین‌شهر به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اردوی پایان کلاس‌های تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز پنج اردبیل در منطقه گردشگری خیاو‌چای مشگین‌شهر برگزار شد. این اردو جهت ایجاد شور و نشاط و تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و با اهداف تقویت بنیه اخلاقی، اعتقادی، اراده و خودباوری، درونی‌سازی و احترام به قوانین و رعایت مقررات با عنوان «یک روز با طبیعت» نامگذاری شده بود. در این اردوی یک روزه ابتدا اعضا جهت بازدید از مرکز فرهنگی و هنری دو مشگین‌شهر میهمان این مرکز شدند تا با بازدید از این مرکز با اعضا و مربیان آن مرکز آشنا شوند. معرفی شهرستان تاریخی مشگین‌شهر با مکان‌های گردشگری و توریستی‌اش، معرفی مرکز دو و همکاران مشغول در آنجا و اجرای مسابقه فوتبال بین اعضای پسر اردبیل و مشگین‌شهر از برنامه‌های اجرایی در مرکز دو مشگین‌شهر بود. در این بازدید اعضای مرکز دو مشگین‌شهر با اعضای پنج اردبیل با اعضا عقد دوستی بستند سپس اردو در پارک جنگلی خیاو‌چای ادامه یافت. در ادامه اعضا به شش گروه تقسیم شدند هر مربی به عنوان مسئول گروه، اجرای فعالیت‌های ادبی، هنری، علمی، دینی و ورزشی را به عهده گرفتند و گروه‌ها در قسمت‌های مختلف پارک به فعالیت مشغول شدند و در بین برنامه‌ها اعضا با میوه و بستنی پذیرایی شدند. پس از اتمام فعالیت‌های گروهی نوبت به انجام یک فعالیت دسته جمعی رسید در این فعالیت اعضا هر کدام کلماتی انتخاب و با استفاده از هنر پانتومیم سعی بر فهماندن آن به دیگر اعضا کردند. اعضا بعد از مشاهده پانتومیم، کلمه مورد نظر را حدس زدند بعد از اتمام کار در مورد هنر پانتومیم توضیحات لازم از زبان مربی ارائه شد. دفتر کلاس‌های تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره پنج اردبیل با این اردوی تابستانی بسته شد.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول