اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد

فعالیت 900 مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در ایران

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در سطح کشور تعداد 900 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

فعالیت 900 مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدباقر آدوسی عصر امروز در آئین اختتامیه سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان با بیان اینکه کانون پرورش فکری در سراسر کشور 900 مرکز فرهنگی و هنری دارد، اظهار کرد: بیش از پنج هزار مربی و کارشناس در مراکز کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری در سه حوزه تبیین مبانی فکری برای سیر به سوی صراط مستقیم، معرفی الگوهای مسیر مبانی فکری کانون به جامعه و استفاده از مکانیسم‌ها و روش‌های نوین برای کارایی برنامه‌های کانون را انجام می‌دهد.

*ارائه الگوهای اسلامی به کودکان در کانون پرورش فکری

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه بهترین الگوهای کانون در مسیر صراط مستقیم، ائمه معصومین(ع) هستند، تصریح کرد: کانون پرورش فکری در قالب 16 جشنواره الگوهای اسلامی را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: کشف استعدادها، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان تحت عنوان 40 فعالیت تربیتی در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

آدوسی با بیان اینکه تربیت کودکان کار تخصصی است ابراز داشت: کانون آثار و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان را در قالب 9 فعالیت عام بررسی کرده و به هیچ عنوان تست و یا امتحانی از اعضا نمی‌گیرد.   

وی ادامه داد: نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه‌نویسی، روخوانی، اجرای نمایش عروسکی، نمایش‌های زنده و... عمده‌ترین فعالیت‌های کانون در حوزه نمایشی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اذعان کرد: کارشناسان در کانون فعالیت‌های هنری را با کودکان طوری انجام می‌دهند که کودک بدون اینکه متوجه شود در معرض رشد فکری قرار می‌گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شعرا، نویسندگان و هنرمندان امروز ایران از پرورش‌یافتگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

*جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی نقش گفتاری و شنیداری کودکان را تقویت می‌کند

آدوسی با بیان اینکه جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی به دنبال تقویت نقش گفتاری و شنیداری در کودکان است گفت: جشنواره تلاش خود را بر روی تعریف نوع نگرش و چگونه اندیشیدن در کودکان و نوجوانان معطوف کرده است.

وی ادامه داد: تغییر در نوع نگرش به تغییر رفتار، گفتار و حتی سرنوشت افراد منجر می‌شود.

*بهترین روش تربیت آموزش اندیشیدن به کودک است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کودکان با تشویق و تنبیه تربیت نمی‌شوند، ابراز داشت: بهترین روش تربیت کودکان آموزش چگونه فکر کردن و اندیشیدن است.

وی افزود: کودکانی که در کانون عضو هستند از بین وسایل بی‌ارزش و دورریز آثار با ارزش خلق می‌کنند.

آدوسی اضافه کرد: امروز زمان آن گذشته که غذاهای ساندویچی و آماده به کودکان داد بلکه کودکان و نوجوانان باید چگونگی روی پای خود ایستادن و اداره خود و جامعه را بیاموزند.

وی در ادامه به ظرفیت همدان در حوزه سفال اشاره کرد و یادآور شد: استان همدان در زمینه سفال قدمت دیرینه‌ای دارد و خاک، چوب و شن در خلاقیت‌آفرینی کودک بسیار مؤثر است. 

*همدان ظرفیت تبدیل شدن به قطب سفال کشور را دارد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: خاک به دلایل مختلفی با انسان عجین شده و با توجه به ظرفیت‌های استان همدان در زمینه سفال، این استان می‌تواند به قطب مرکز سفال کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان استعداد خوبی در زمینه صنعت سفال دارد اضافه کرد: با همت مسئولان می‌توان بخش مطالعات سفال کشور را در همدان تشکیل داد.

آدوسی ابراز داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش نرم‌افزاری و مسئولان نیز بخش سخت‌افزاری ایجاد مرکز آموزشی سفال را در همدان فراهم کنند.

وی در پایان متذکر شد: سفال را برای خلق ایده‌های جدید می‌خواهیم.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول