اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

برترین‌های قرآنی مرزبانی خوزستان تجلیل شدند

از مرزبانان و خانواده‌های آنها در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم که موفق به کسب عنوان برتر شده‌اند، با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تجلیل شد.

برترین‌های قرآنی مرزبانی خوزستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری صبح امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های قرآنی مرزبانی استان خوزستان با تبرک هفته ناجا به تمام حافظان نظم و امنیت در کشور، اظهار کرد: موفقیت کارکنان مرزبانی در این دوره از مسابقان نشان‌دهنده علاقه و انس آنها با قرآن کریم است.

وی ادامه داد: تلاش‌ها و اقدامات عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان در راستای آموزش‌های قرآنی و همچنین اجرای نهضت بزرگ قرآنی در بین کارکنان رضایت‌بخش است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، برگزاری مسابقات قرآن را نوعی استحکام‌ بخشی به پایه‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع دانست و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فضای جامعه را قرآنی کنیم که اوج فضای قرآنی در جامعه برگزاری مسابقات قرآن است.

*اجرای طرح نهضت بزرگ قرآنی

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه این نهضت بزرگ قرآنی در راستای تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری اجرا شده است، عنوان کرد: طرح حفظ جزء30 قرآن کریم با هدف تعمیق و توسعه فرهنگ قرآنی و ارتقای بنیه دینی کارکنان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سید یعقوب طباطبایی تصریح کرد: سهمیه مرزبانی خوزستان در راستای اجرای این طرح 870 نفر تعیین شده است اما با توجه به ظرفیت مناسب ما در زمینه آموزش و همچنین استقبال کارکنان و خانواده آنها، بیش از یک هزار و 500 نفر در قالب اجرای طرح نهضت بزرگ قرآنی به حفظ جزء 30 قرآن کریم می‌پردازند.

این کارشناس مسائل قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه محور روابط انسانی در اسلام بر اساس آیه 90 سوره نحل «إِنَّ‌اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ» گذاشته شده است، تصریح کرد: در جامعه‌‌ای که قانون و حکم الهی جاری نباشد و قانون‌های برآمده از هواهای نفسانی جای معنویات را بگیرد، هدف آفرینش محقق نمی‌‌شود، چرا‌که انجام عمل صالح و پی‌‌ریزی ایمان و اعتقاد در آدمی در مسیر قسط و عدل و احسان معنا می‌‌یابد که وظیفه فعالان قرآنی شکستن سدهای «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» در جامعه است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان، با استناد به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «اگر می‌خواهید هدایت شوید به قرآن تمسک جوئید» ادامه داد: تنها با نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی در جامعه است که شیاطین قدرت نفوذ بر انفاس و ارواح انسان‌‌ها را نیافته و احکام و قوانین اسلامی و الهی جاری و ساری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در پایان این مراسم از 13 نفر از کارکنان و خانواده‌های آنها که موفق به کسب عنوان‌های برتر شده‌اند، تجلیل شد.

انتهای پیام/72001/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول