اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

جهاد دانشگاهی اصطلاحی قرآنی است

امام جمعه قم گفت: جهاد دانشگاهی اصطلاحی برگرفته از قرآن کریم است و کلمه جهاد در این اصطلاح از قرآن استخراج شده است.

جهاد دانشگاهی اصطلاحی قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در روایتی که از ائمه اطهار (ع) نقل شده کسانی که در مسیر پروردگار قرار دارند و در این مسیر حرکت می‌کنند، از رحمت خداوند بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی اصطلاحی برگرفته از قرآن کریم است و کلمه جهاد در این اصطلاح از قرآن استخراج شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: جهاد دانشگاهی خیمه‌ای در نظام اسلامی است که مسئولیت اداره این خیمه بر عهده شما قرار دارد.

وی با بیان اینکه اسلام در زمینه اجتهاد دارای تفاوت فراوان با مذاهب دیگر است، گفت: مسلمانان در استخراج دستورات و احکام از قرآن و سنت استفاده می‌کنند و همچنین باید توجه داشت که سنت اهل بیت(ع) در ادامه سنت رسول‌الله(ص) است.

سعیدی خاطرنشان کرد: مجتهد در استنباط احکام مختلف از منابع قرآن و سنت استفاده می‌کند و هیچگاه سخنی را بدون استناد به این منابع بیان نمی‌کند و برای رهایی از بن‌بست‌ها نیز به این امر تاکید دارد، بنابراین هیچ بن‌بستی در مسیرش وجود ندارد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اختلافات میان احکام و نظر مراجع درباره آن، نباید در روند اصلی کار دخالت داشته باشد بلکه باید مسیر اصلی بر اساس احکام اسلام انتخاب شود و در این زمینه باید از نظرات مراجع نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به تفاوت اسلام با مذاهب دیگر در صدور فتوا گفت: علمای مذاهب دیگر تلاش می‌کنند که حتی فتوای باطلی را برای دستیابی به هدف خود صادر کنند ولی در مکتب اهل بیت (ع) این امر صورت نمی‌گیرد.

سعیدی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل دبیرخانه دائمی ارتباط میان حوزه و دانشگاه در قم، گام‌های مؤثری در زمینه پیشرفت فعالیت‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/78003/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول